داشتن رژیم غذایی سبزیجات ممکن است مزایای سلامت خود را داشته باشد اما مطالعات جدید ثابت کرده اند که افراد گیاهخوار استخوان های ضعیف تری از گوشتخواران دارند.

مطالعات پزشکان استرالیایی بر روی بیش از دو هزار نفر نشان می دهد که بطور متوسط افرادی که از مصرف گوشت اجتناب می کنند ، تراکم استخوان آنها حدود 5% کمتر از کسانی است که بطور منظم گوشت گاو ، مرغ و غذاهای دریایی مصرف می کنند. این اختلاف بیشتر در گیاهخواران مشاهده می شود که تراکم استخوانی آنها کمتر از سایرین می باشد. تراکم پایین مواد معدنی خطر شکستگی و ابتلا به پوکی استخوان را افزایش می دهد.

با توجه به افزایش تعداد گیاهخواران در سراسر دنیا توجه به این موضوع حائز اهمیت است و حل و فصل آن زمان می طلبد.

از طرفی مطالعات دیگر نشان می دهد که فرد گیاهخوار اگر رژیم غذایی برنامه ریزی شده و مناسبی را دنبال کند ، بطور قابل توجهی کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان ، بیماریهای قلبی و سایر بیماریهای کشنده و ناتوان کننده قرار می گیرد.

برای قوی نگه داشتن استخوان های خود ، مطمئن شوید که بدن شما به میزان کافی کلسیم دریافت می کند. همچنین فرآورده های لبنی منبع غنی کلسیم بشمار می آیند. اما اگر قصد دارید گیاهخوار شوید و یا اگر گیاهخوار هستید حتما در وعده های غذایی خود از سبزیجات با برگ های سبز استفاده نمایید. آهن و پروتئین مورد نیاز بدن خود را از حبوبات ، برنج قهوه ای ، آجیل ، دانه ها ، غلات سبوس دار و گندم تامین کنید.