گوجه فرنگی خواص درمانی بسیار زیادی دارد . ترکیب گوجه فرنگی در رژیم غذایی از رشد برخی از سرطان ها جلوگیری می کند.. باعث کاهش کلسترول می شود و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را می کاهد. همچنین برای سلامت عمومی بدن هم موثر است.

مه شو:برای تنظیم PH ، بستن منافذ پوست ، درمان آفتاب سوختگی، کاهش التهاب و درمان آکنه مناسب است. می توانید آب گوجه فرنگی را به تنهایی یا همراه با مواد دیگر مصرف کنید.

چگونه گوجه فرنگی برای پوست مفید است ؟

آب گوجه فرنگی حاوی درصد بالایی از مواد مغذی است که برای پوست مفید می باشد. این مواد عبارتند از ویتامین A، ویتامین C، لیکوپن و پروتئین. لیکوپن اساسا یک کاروتینوئید است همچنین لیکوپین یک آنتی اکسیدان قوی است که باعث رنگ خوش رنگ و متمایز شدن گوجه فرنگی شده است. همین میزان بالای آنتی اکسیدان در گوجه فرنگی باعث شده است که برای پوست مناسب باشد.

روشن کردن پوست :

با استفاده از آب گوجه فرنگی می توانید از یک راه مطمئن برای روشن کردن رنگ پوست، بدون استفاده از مواد شیمیایی در کرم پیروی کنید . روشن شدن پوست باعث ایجاد یک ظاهر جوان می شود که همه ی ما دوست داریم. بنابراین، اگر شما می خواهید صورت خود را عاری از لک ببینید از آب گوجه فرنگی استفاده کنید.

کاهش چربی پوست :

تفاله گوجه فرنگی و آب گوجه فرنگی برای جلوگیری از تولید بیش از حد چربی استفاده می شود. گوجه فرنگی رسیده را به دو نیم تقسیم کنید و بر روی پوست خود بمالید طوری که آب آن به منفاذ پوست شما برسد و مدت 15 دقیقه بر پوستتان بماند و بعد با آب سرد بشویید. دو بار در روز این کار را انجام دهید.

تمیز کردن عمیق پوست:

آب تازه گرفته شده گوجه فرنگی برای پاکسازی منافذ پوست بسیار موثر است. اگر وقت ندارید که آب گوجه فرنگی را بگیرید آن را به دو نیم تقسیم کنید و بر پوست خود بمالید چند دقیقه نگه دارید و بعد با آب سرد بشویید.

از بین بردن خارش پوست :

از مزایای آب گوجه فرنگی برای پوست، کاهش خارش، قرمزی غیر معمول ، پوسته پوسته شدن و التهاب است. این آب کمی اسیدی است و برای تنظیم سطح PH پوست مناسب است .با اضافه کردن ماست شیرین نشده به آب گوجه فرنگی نوعی ماسک درست کنید به مدت 15-20 دقیقه بر روی پوست خود بگذارید و سپس بشویید.

بسته شدن منفافذ پوست :

یکی از مزایای آب گوجه فرنگی بسته شدن منافذ پوست است در واقع به صورت طبیعی و بدون عمل جراحی منافذ که محلی برای جمع شدن آلودگی ها هستند بسته می شوند. بنابراین به جای استفاده از لوسیون ها، آب گوجه فرنگی را شب به صورت خود بمالید و صبح روز بعد بشویید.

کاهش شیوع آکنه :

برای کسانی که به دنبال درمان طبیعی آکنه و جوش هستند آب گوجه فرنگی بسیار مناسب است. البته بسیار آرام عمل می کند و برای دیدن نتیجه باید کمی صبور باشید. فقط آب گوجه فرنگی تازه را با ماساژ دادن بر روی پوست خود بمالید به مدت یک ساعت صبر کنید و بعد بشویید. هر روز تکرار کنید تا زمانی که به طور کامل جوش ها از بین بروند.

از بین بردن دانه های سر سیاه :

آب گوجه فرنگی یک درمان فوق العاده برای از بین بردن دانه های سرسیاه است .شما می توانید از آب گوجه فرنگی به تنهایی برای ماساژ مناطقی از پوست که دانه های سر سیاه دارند استفاده کنید. و یا یک ماسک صورت از آب گوجه فرنگی و گوشت آووکادو رسیده درست کنید . این ماسک به حذف دانه های سرسیاه ، کاهش چربی ، منافذ و مرطوب کردن پوست کمک می کند. درمان آفتاب سوختگی :آب گوجه فرنگی، مملو از آنتی اکسیدان ها، برای درمان آفتاب سوختگی است باعث بازسازی سلول های مرده پوست می شود ، در نتیجه به بهبود سریع کمک می کند. برای نتایج بهتر ، مخلوط آب گوجه فرنگی با دوغ را به منطقه ای از پوست که دچار آفتاب سوختگی شده است بمالید و پس از نیم ساعت با آب بشویید. پوست نرم و بدون چروک :عدم وجود کلاژن و یا کاهش تولید این نوع پروتئین باعث افزایش چروک های پیری می شوند. تحقیقات نشان داده است که مصرف گوجه فرنگی باعث تحریک این پروتئین می شود که به پوست خاصیت ارتجاعی می دهد. بنابراین استفاده از گوجه فرنگی کمک می کند پوستی نرم و بدون چین و چروک داشته باشید.