کودک شما در یکسالگی قادر به انجام چه کارهایی است؟

رابطه کودک شما با دیگران

حتی اگر کودک شما به راحتی با شما بیرون می آید، اما ممکن است از دیدن غریبه ها نگران شود. او همچنین ممکن است خجالتی باشد. خجالتی بودن یک صفت ارثی است که کودک از والدین به ارث می برد. خجالتی بودن را می توان اصلاح کرد اما نمی توان کاملاً از بین برد.

اگر شما اعتماد به نفس کودکتان را تقویت کنید و او را تشویق نمایید. باعث خواهید شد که در برخورد با دیگران احساس راحتی کرده و از خجالتی بودنش کاسته شود. ممکن است گاهی اوقات چیزی که شما خجالتی بودن حساب می کنید، در واقع فقط عدم اطلاع نحوه معاشرت با دیگران باشد. در این سن کودک شما قادر نخواهد بود که دوست پیدا کند و احتمالاً این امر تا حداقل سه سالگی باقی خواهد ماند. سعی نکنید که کودک خود را مجبور به بازی کردن با دیگران کنید این کار ممکن است باعث کناره گیری کامل او از وضعیت اجتماعی شود.

در این سن انتظار نداشته باشید که کودکتان، اسباب بازیهایش را با دیگران شریک شود. در این سن تنها چیزی که اهمیت دارد، نیازها و خواسته های کودک است. او به سایر کودکان به عنوان اشیاء نگاه می کند و نه افراد.

اگر او نسبت به سایر کودکان رفتار تهاجمی دارد و آنها را گاز می گیرد یا کتک می زند، شما باید او را فوراً از آن محل بردارید. به آرامی به او توضیح دهید که چرا دیگر نباید این رفتار را داشته باشد، سپس چیزی برای بازی به او بدهید تا حواسش از این موضوع پرت شود. البته او توضیحات شما را نخواهد فهمید، اما اگر هر بار که این موضوع اتفاق می افتد شما همین کار را انجام دهید، او کم کم یاد خواهد گرفت که گاز گرفتن یا زدن افراد دیگر ، رفتار پسندیده ای نمی باشد.

کودک شما در یکسالگی قادر خواهد بود که :

  • مطلب خود را طور دیگری غیر از گریه کردن به شما بفهماند.
  • بدون کمک دیگران چند قدم بردارد.
  • بایستد
  • بدون کمک دیگران چند قدم بردارد.
  • به افراد خانواده و افراد آشنا با تکان دادن دست بای بای کند.
  • یک توپ را به سمت شما غل بدهد.