مه شو: تابستان گرمی در پیش است و یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه کنیم،هیدراته نگه داشتن بدن و نوشیدن آب کافی در طول روز است.

large

فراموش نکنید که تنها بدن و پوست شما نیست که نیاز به آب کافی دارد، زمانیکه پوست سر شما خشک می شود یا شوره خشک بر روی پوست سر شما دیده می شود، نشانه ای از کمبود آب خواهد بود.این بی آبی مزمن به مرور موجب پوسته پوسته شدن سر و آسیب به موها می شود.

در این تابستان گرم، حمام های طولانی مدت و داغ را فراموش کنید.

اگر علاقه زیادی به مصرف کافئین دارید، بهتر است با نوشیدن آب کافی تاثیر آن را بر کم آبی بدن کمتر کنید.کافئین مدر بوده و آبی را که می نوشید جذب کرده و بدن آن را دفع می کند.

سبزی و میوه را حتما در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.رژیم غذایی سرشار از میوه، سبزی بخصوص نوع سبز تیره مثل بروکسل، جوانه ها، اسفناج، کلم پیچ،اسفناج و مرکبات با داشتن ویتامین C، نیاز بدن به این ویتامین را مرتفع خواهند کرد.این ویتامین علاوه بر اینکه موجب جذب بهتر آهن در بدن می شود، بلکه به روند کلاژن سازی هم کمک بسیار زیادی خواهد کرد و همانطور که می دانید، کلاژن در زیبایی و سلامت پوست و مو فوق العاده تاثیر گذار است. این پروتئین لیفی شکل، در تمام بافت پوست و مو وجود داشته و عامل مهمی در شکل گیری ساختار پوست و مو وزیبایی ، شفافیت و انعطاف پذیری مو خواهد شد.پس از میوه و سبزی غافل نشوید.