کرم برطرف کننده جوش های سر سیاه

مواد اولیه :

4 ق.غ. آب کاهو 10گ. موم سفید

1ق.غ. لانولین 3 ق.غ. روغن آووکادو (بادام)

طرز تهیه و مصرف :

5 عدد برگ کاهو را خرد کرده در ظرفی ریخته یک لیوان آب جوش روی آن بریزید، پس از 3 ساعت آنرا صاف نمائید. موم و لانولین را بر روی حرارت بخار ذوب کرده روغن آووکادو (روغن بادام را به مخلوط اضافه کنید، سپس آن را از حرارت برداشته آب کاهو را به آرامی به آن بیافزائید. مخلوط را تا سرد شدن هم بزنید در ظرفی ریخته برای مصرف آنرا به تمام صورت مالیده (غیر از زیر چشمان) نیم ساعت صبر کرده سپس آنرا با پنبه پاک کنید.

فواید : این کرم علاوه بر پاک کنندگی، جوش های سر سیاه را زابل کرده پوست را نرم نموده و از کشیدگی پوست جلوگیری می نماید.

دانه‌های سرسیاه و یا کومدون‌های سیاه پوستی، ناشی از رسوب بیش از حد چربی روی سطح پوست می‌باشند. هنگامی که سلول‌های مرده پوست و سبوم یا همان چربی اطراف ریشه مو در نزدیک به سطح پوست تجمع می‌کنند، دانه‌های سرسیاه تشکیل و به تدریج بر اثر تماس با هوا سفت و خشن می‌شوند. تشکیل آنها به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله: تولید چربی بیش از حد طبیعی در پوست ترشح بیش از حد هورمون‌های مردانه (آندروژن‌ها) استفاده از محصولات آرایشی متفاوت و ترکیب آنها با چربی پوست رطوبت و آلاینده‌های زیست‌محیطی استرس آلرژی

درمان‌ جوش سر سیاه در خانه

برای حذف این دانه‌ها از روی پوست، نوارهای دارویی در برخی داروخانه‌ها فروخته می‌شوند که با چسباندن و سپس کندن آنها از روی پوست تا حدی از شر این دانه‌ها خلاص می‌شوید، ولی در صورت تمایل به استفاده از روش‌های خانگی و طبیعی شیوه‌های متفاوتی نیز وجود دارند. میزان اثربخشی این روش‌ها در افراد مختلف متفاوت بوده و برای افرادی‌که پوست حساس و آسیب‌پذیر دارند توصیه نمی‌گردد.

مقدار کمی عسل گرم شده را روی پوست خود قرار دهید و پس از اینکه دانه‌های سرسیاه کمی شل شدند، با کمی فشار آنها را به بیرون برانید.

دو قاشق غذاخوری بلغور جوی دوسر، سه قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو و یک قاشق چایخوری روغن زیتون را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و پس از ۷ تا۵ دقیقه بشویید.

مخلوط آبلیمو، روغن بادام و گلیسیرین و قرار دادن آن به مدت ۵ دقیقه بر روی پوست، از روش‌های خلاصی از شر دانه‌های سرسیاه است.

قرار دادن پوست خیار به مدت ۲۵ دقیقه بر روی پوست نه تنها دانه‌های سرسیاه را می‌تواند پاک ‌کند، بلکه لکه‌های پوستی ناشی از آکنه را نیز کمرنگ می‌کند.