کاهش وزن و افزایش طول عمر با زندگی در هوای سرد چه ارتباطی می تواند داشته باشد؟

مه شو:جالب ترین روش در کاهش وزن کم کردن دمای ترموستات است که باعث کم کردن چربی می شود. براساس تحقیقات کسانی که در هوای سرد هستند طوری که دندان هایشان به هم بخورد انرژی بیشتری مصرف می کنند نسبت به کسانی که در هوای با دمای بالاتر هستند. در یک تحقیق در مورد دیابت بررسی شده است که کسانی که در دمای هوای پایین تر هستند با سوزاندن چربی بیشتر وزن آن ها کاهش یافته و سطح قند خون آن ها مناسب می شود و در نتیجه سلامتی خود را تضمین می کنند. با توجه به تحقیقات انجام شده هوای سرد باعث فعال کردن سیگنال های سلولی می شود و در نتیجه طول عمر افزایش می یابد.

با کاهش دما ، بدن فرد با لرز کردن و فعالیت های داخلی دیگر شروع به افزایش دمای خود می کند. چرا که بدن تلاش می کند تا بر اثر سرما سلول هایش از بین نرود در نتیجه دمای خود را به بالاترین حد ممکن میرساند و این دما باعث سوزاندن کالری بیشتر می شود. به علاوه بدن شما در هوای سرد به طور بلقوه می تواند وزن خود را با از دست دادن آب نیز کم کند بدون اینکه این آب را از را عرق کردن و تنفس در هوای گرم از دست بدهد.

اما آیا این روش می تواند به یک کاهش وزن اساسی منجر شود ؟ متخصصان معتقدند که نشستن در یک هوای سرد در کل روز نمی تواند یک استراتژی مناسبی برای کاهش وزن باشد. به عبارت دیگر این روش برای از دست حجم زیادی از کالری مناسب نیست بلکه برای کاهش وزن های کمتر می تواند پاسخگو باشد.

البته ایجاد هوای سرد در محیط زندگیتان مشکل است و اینکه بتوانید تمام افرادی را که با شما زندگی می کنند به این هوا عادت بدهید کار سختی است.

یک راه درمان معروف، ماندن در یک فضای سرد تا بیشترین حد سرما می باشد.در این روش سرما درمانی، شما در حدود سه دقیقه در یک اتاق با دمای زیر صفر درجه می مانید و مشغول پوشیدن جوراب، دستکش و لباس شنا و پیراهن می شوید.طرفداران این روش معتقدند که سلولیت را کم می کند ، باعث بهبود بیماری های پوستی می شود ، درد مفاصل را کم می کند اضطراب را از بین می برد و باعث افزایش ایمنی و و سوخت و ساز بدن می شود ولی این موارد توسط متخصصان تایید نشده است.

البته بدن انسان برای هر دمای زیادی از حدی چه سرمای بیش از حد یا گرمای بیش از حد ساخته نشده است و اعتدلال مسئله مهمی است و اختلال در مسایل مربوط به زیست شناسی بدن منجر به از دست دادن سلامتی می شود.