از کاشت دندانی می توان به جای دندان های مصنوعی قابل برداشت (متحرک) ناکامل، پل های دندانی و دندان های افتاده استفاده کرد. آنها امکان داشتن دندان های جایگزین دایمی- چه تمام دندان ها و یا چند تا از آنها- را برایتان فراهم می کنند. این دندان ها هنگام خوردن، صحبت کردن و خندیدن در جای خود ثابت باقی می مانند. بسیاری از افراد پس از استفاده از آنها دوباره از خوردن غذا و معاشرت با دیگران لذت می برند بدون آنکه دیگر صدای تیک تیک دندان های مصنوعی یا لق زدنف آنها را بیازارد.

کاشت دهای دندانی چه هستند ؟

کاشت های دندانی که از دهه 1980 در ایالات متحده موجودند پایه هایی فلزی هستند که معمولاً از تیتانیوم ساخته می شوند و از راه جراحی در استخوان فک و زیر بافت لثه محکم می شوند. این پایه به عنوان یک لنگر یا ریشه پایدار عمل می کند. به طوری که دندان مصنوعی را که شبیه دندان طبیعی است و می توان به آن متصل کرد.

کاشت دندان، یک فرآیند طبیعی را که طی آن استخوان در اطراف کاشت فلزی رشد کرده و به آن می چسبد، تحریک می کند (تحریک رشد استخوان) و به همین دلیل شیوه ای موفقیت آمیز بوده است. این روش یک پایه محکم را برای دندان های مصنوعی فراهم می آورد. عملکرد و احساس ناشی از کاشت های دندانی بسیار شبیه به دندان های طبیعی است.

آیا کاشت دندانی برای شما مناسب است؟

هر فرد سالمی که یک یا حتی همه دندان های خود را از دست داده باشد می تواند از کاشت دندانی سود ببرد.کسانی که به علت از بین رفتن بخش هایی از فک نمی توانند از دندان های مصنوعی معمولی با پل های دندانی استفاده کنند، احتمالاً در می یابند که این کاشت ها بهترین راه برای درمان آنهاست. برای بازسازی فک و جایگزین کردن دندان از دست رفته می توان همراه کاشت دندانی از پیوند استخوان نیز استفاده کرد.

با وجود این، اگر سیگاری هستید با بیماریی مثل دیابت دارید شاید کاشت گزینه خونی برایش شما نباشد، مصرف تنباکو و بعضی بیماری ها در قدرت ترمیم و توانایی بدن در مقاومت در برابر عفونت ها یا کنترل آنها تداخل ایجاد کرده و خطر شکست پیوند را بیشتر می کنند. به طور متوسط حدود یک مورد از هر 20 کاشت دندانی دچار شکست می شود. سایر خطرات کاشت دندانی آسیب عصب حین جراحی، عفونت یا شکستگی استخوان به وسیله پایه های کاشته شده است.

کاشت های دندانی گران تر از دندان های مصنوعی هستند. قبل از تصمیم گیری درباره نحوه درمان، مزایا و مضرات آنها را سبک و سنگین کنید.