مو برای همه افراد ارزشمند است و یکی از عوامل زیبایی بشمار می آید. هریک از ما تلاش می کنیم تا با داشتن رنگ مویی متفاوت ظاهر موی خود را تغییر دهیم و تازه کنیم. بعلاوه رنگ مو به شما ظاهری نو و استثنایی می دهد با این حال باید توجه داشت رنگ مویی که استفاده می شود با رنگ پوست شما متناسب باشد. در این میان سعی می کنیم چند مورد از تجربیات خود را در انتخاب رنگ مو با شما به اشتراک بگذاریم.

رنگ پوست

نکته مهم این است که شما باید اطمینان حاصل کنید که رنگ موی خود را متناسب با رنگ پوست خود انتخاب خواهید کرد.

ـ پوست زیتونی : اگر رنگ پوست شما زیتونی است بدون شک باید از رنگ های تیره برای موی خود استفاده نمایید. بدون شک نباید از رنگی روشن تر از پوست خود استفاده کنید زیرا با گذشت زمان دل شما را میزند.

ـ پوست صورتی : کسی که دارای پوستی صورتی است باید از رنگ هایی نظیر قرمز گرم و با طلایی بلوند استفاده کند. برای ایجاد تعادل میان رنگ پوست و موهایتان می توانید از تن خاکستری نیز استفاده نمایید. بنابراین اگر پوست صورتی دارد از رنگ های قرمز و طلایی استفاده کنید تا ظاهری بی عیب و نقص داشته باشید.

ـ پوست رنگ پریده : به پوست های رنگ پریده هر نوع رنگ مویی می آید. البته این بدان معنا نیست که داشتن پوست رنگ پریده خوش شانسی بشمار می آید.

ـ پوست تیره : رنگ های سرزنده و قابل مشاهده بیشتر برای پوست های تیره توصیه می شوند. با این حال تیرگی غیرطبیعی چندان جذاب بنظر نمی رسد. حتی اگر پوستی تیره دارید از رنگ های روشن استفاده نمایید.

رنگ لباس

بدون شک انتخاب رنگ مو در انتخاب رنگ لباس نیز موثر است. زمانیکه از لباس هایی به رنگ قرمز ، آبی ، سیاه و سفید و صورتی استفاده می کنید بهتر است رنگ موی شما پلاتینی ، خاکستری و خاکستری قهوه ای باشد.

اشتباه در انتخاب رنگ زمانیکه رنگ اشتباهی را انتخاب می کنید و یا رنگ جدید موهای خود را نمی پسندید سریعا به فکر خرید یک رنگ جدید نباشید. آن صرفا یک فاجعه جزئی است که با دو سه بار شستن تغییر رنگ پیدا می کند.