mahsho a9

مه شو: افراد بسیاری تمایل به داشتن پوست برنزه هستند و در جستجوی راه های بسیاری برای برنزه کردن پوست خود می باشند. یکی از راه های برنزه شدن پوست آفتاب می باشد .

اما برنزه کردن پوست توسط آفتاب عوارض بیشماری در پی دارد. به عنوان مثال، پوست در اثر آفتاب بعد از گذشت زمان دچار چین و چروک، لک، افتادگی و گاهی نیز به سرطان منجر می گردد. با دانستن این موارد، روش های برنزه کردن پوست را توسط آفتاب و انواع روغن ها آموزش می دهیم.

در این مقاله به معرفی روغن های مفیدی که موجب برنزه کردن پوست می شوند، می پردازیم:

کره کاکائو و روغن نارگیل در ترکیب با یکدیگر باعث برنزگی پوست می گردند. بدین منظور 60 گرم روغن نارگیل را با 60 گرم کره کاکائو حرارت دهید تا کاملا روان شود. سپس به این ترکیب 40 گرم روغن بادام ،120 گرم روغن زیره و 60 گرم روغن زیتون بیافزایید و آنها را بخوبی با هم ترکیب نمایید.

در نهایت 2 لیوان چای دم کشیده و غلیظ به آن بیافزایید و با سایر مواد کاملا مخلوط کنید. این ترکیب را به پوست خود بمالید و 1 ساعت در آفتاب قرار بگیرید. پس از آن پوستتان را با آب ولرم بشویید. قبل از هر بار استفاده از این ترکیب، آن را به خوبی تکان دهید.

حدود 7 تا 8 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را بر روی شعله ملایم حرارت دهید تا روان شود. سپس 8 قطره اسانس لیمو یا پرتقال به آن بیافزایید. اجازه دهید تا کاملا سرد شود.

این ترکیب را بر روی پوست خود بمالید به طوری که تمامی پوستتان با لایه ای از آن پوشیده گردد. سپس در آفتاب قرار بگیرید. در نهایت پوستتان را با آب ولرم بشویید. شما می توانید این عمل را هفته ای 2 بار انجام دهید.

120 گرم کره کاکائو را با 120 گرم روغن نارگیل بر روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس آن را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا کاملا آن سرد شود. کمی روغن اسطوخودوس را به آن بیافزایید و بخوبی آنها را بهم بزنید. این مخلوط را نیم ساعت کنار بگذارید.

پس از نیم ساعت می توانید از این روغن ها استفاده نمایید. این کار را هفته ای 2 بار انجام دهید. پس از کاربرد این روغن ها در آفتاب بنشینید. در آخر پوستتان را بشویید.

160 گرم روغن زیره، 80 گرم روغن آفتابگردان، 5 گرم ید، 20 گرم روغن جوانه گندم و 7 تا 8 قاشق غذاخوری سرکه را با هم مخلوط نمایید. سپس چند قطره اسانس پرتقال به آن بیافزایید.

هفته ای 2 بار این ترکیب را به پوست خود بمالید و به مدت 20 دقیقه در آفتاب قرار بگیرید. در نهایت پوستتان را با آب ولرم شستشو دهید.