شما پدر و مادر خوبی هستید. چرا دوباره بچه دار نمی شوید؟

اینجا چه اتفاقی افتاده است: این سؤالی است که معمولاً از طرف پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، دوستان و جالب تر از همه از طرف افراد غریبه مطرح می شود که می تواند برایتان خسته کنندہ باشد به خصوص اگر تصمیم گرفته اید تنها یک بچه داشته باشید. عجیبتر از همه این است که دیگران فکر می کنند بهتر از خود شما مصالح شما و خانواده اتان میدانند.

پاسخ: «بچه دیگری نمیخواهیم». این جواب کوتاه باعث می شود آنها بفهمند که از دخالتشان عصبی شده اید حتی اگر سؤالی آنها باعث اندکی شک و تردید در شما شده باشد.

هشدار: تنها شما و شریک زندگیتان هستید که باید در مورد افزایش تعداد افراد خانواده اتان تصمیم بگیرید.

«قصد دارید سال دیگر «ویل» را به مهدکودک بفرستید، همینطور است»؟

اینجا چه اتفاقی افتاده است:

اعضای فامیل از جمله، خواهرشوهر، خاله، مادر، عمو و یا دخترخاله و... به شما میگویند که چه کاری باید انجام دهید. آنها زیرکانه به شما می گویند که فرزند شما حتماً باید دوران پیش دبستانی را بگذراند تا بتواند برای مدرسه رفتن آماده شود.

پاسخ: «هنوز تصمیمی نگرفته ایم».

هشدار: اعضای خانواده احساسی می کنند حق این را دارند که در مورد فرزندان شما تصمیم بگیرند. یا به آنها توجه نکنید و یا اگر چنین بسیاری خانه خیابان الم بسیار مناسب شماست. والدینتان از جای بسیار متفاوتی می آیند و بیشتر به جنبه رویایی بودن خانه گلن ریج توجه می کنند. از خود ضعف نشان ندهید، این شما هستید که باید در آنجا زندگی کنید.

پاسخ: «از تلاش و توجه شما خیلی متشکرم اما نه، ما خانه خیابان «الم» را بیشتر پسندیدهایم، آنجا دقیقاً همانی است که می خواستیم».

هشدار: گاهی پدران و مادران می توانند شما را از انتخاب درستی که کرده اید دور کنند. نظر خود را تغییر ندهید.

«البته که دسر می خوری. این دسر مورد علاقه توست. آن را مخصوصی تو درست کرده ام».

اینجا چه اتفاقی افتاده است:

شما مثل یک کشتی گیر حرفهای مدتی است که مرتباً ورزش می کنید و رژیم گرفته اید تا وزن خود را کنترل کنید اما خودداری کردن و نادیده گرفتن تلاشی که خاله، مادر یا پدر تان برایتان کرده اند هم مشکل است.

پاسخ: «نه، متشکرم. خیلی سیر شدهام، اصلاً جاندارم». تشکر کنید از اینکه دسر مورد علاقه اتان را درست کرده است و بخواهید که یک قسمت از آن را به شما داده تا به خانه ببرید.

هشدار: بسیاری از مردم آنقدر که به تلاش و آنچه که خود پخته اند اهمیت میدهند به رژیم غذایی شما اهمیت نمیدهند. مواظب خود باشید.