انگیزه دادن به خود یکی از عوامل مؤثر برای رسیدن به اهداف خود در زندگی است. اگر در زندگی سکون داشته باشید، بیماری بر شما غلبه میکند. ورزش نه تنها به تناسب اندام کمک میکند بلکه باعث میشود بدن شما از درون حس تازگی کند. علی رغم اطلاع مردم از اثرات ورزش، همچنان به دوری کردن از آن ادامه میدهند! اگر شما دلیلی برای این کار دارید، بدون شک تنبلی برای باشگاه رفتن است. تمام این افکار از نداشتن انگیزه ی کافی سرچشمه میگیرد.

روش خوش بینانه

برخورد خوش بینانه با کاری که به تازگی به انجام آن پرداخته اید بسیار مهم میباشد. خوش بینی به شما کمک میکند تا همیشه نیمه ی پر لیوان را ببینید.و از تلاش باز نایستید. این نگرش نه تنها به شما کمک میکند که در راه خود ثابت قدم باشید، بله باعث میشود با تمتم موانع به خوبی کنار بیایید. در مقابل، بدبینی فقط به دیدن نکات منفی کاری که میکنید کمک میکند و باعث میشود در کار خود وقفه ایجاد کنید.

عزم ثابت

مصمم بودن درانجام کاری شجاعت بسیار میخواهد. دست کشیدن بسیار آسان است! همه میتوانند به راحتی انجامش دهند.برای ادامه دادن، و نایستادن جرئت میخواهد. مصمم به کاهش وزن باشید، به خود بگویید که باید انجامش دهید، در باران، طوفان، تگرگ، باید به باشگاه بروید!

برای خود مدل انتخاب کنید

میل تقلید وبرابری با اشخاص سرشناس همیشه در ذهن افراد وجود دارد. پس چرا از روشی که آنها برای بدست آوردن این فرم استفاده رده اند پیروی نکنیم؟! اگر مدل انتخابی شما در ذهن شما حک شود حتما از راه او نیز پیروی میکنید. همچنین میتوانید با خواندن نقل قول های مثبت و بیوگرافی اشخاص به خود انگیزه بدهید.

احساس خوب داشته باشید

باید به موارد مثبت اطراف خود توجه کنید و اجازه ندهید نکات منفی شما را از ادامه ی راه باز دارد.با این روش شما مرتب به انجام کار خود میپردازید و نتیجه ی آن را میبینید. همیشه راجع بع محل انجام ورزش نیز احساس خوبی داشته باشید.این باعث میشود شما برای رفتن به آنجا راغب باشید.

به خود تبریک بگویید

هربار با از دست دادن مقدار مشخصی وزن، با خوشی به خود تبریک بگویید. با رفتن به محل های دلخواه به خود آرامش بدهید و یا لباس جدیدی برای خود بخرید. به بلند مدت فکر کنید اگر سرعت زندگی شما بالاست، متوجه میشوید که چگونه زمان به تندی میگذرد. با ورزش مرتب شما طول عمر خود را بالا میبرید.و همچنین سلامت خود را تضمین میکنید. زندگی طولانی میتواند بهترین انگیزه باشد. جدا از همه ی این مسائل برای خود هدف تعیین کنید و تمام انرژی خود را برای رسیدن به آن متمرکز کنید. و در آخر بسیار مهم است که از کاری که میکنید لذت ببرید، چه ورزش کردن در باشگاه باشد، چه تمرین یوگا در خانه.