dry2در اینجا می خواهیم به روش هایی جهت درمان خشکی پوست اطراف دهان و لبها، اشاره کنیم:

1- آب

آب به عنوان بهترین داروی درمان خشکی پوست تلقی می گردد. سعی کنید روزانه حداقل 7 تا 8 لیوان آب بنوشید.

2- خواب کافی

به اندازه کافی استراحت کنید. حداقل 7 ساعت خواب خوب داشته باشید. این امر موجب می شود که بدن، تعادل خود را حفظ کند. بدین صورت که بدن، خون را سم زدایی کرده و به این شکل باعث سلامتی پوست می گردد.

3- استفاده از بالم لب

بالم های لب در مرطوب نگه داشتن لبها بسیار مؤثر به نظر می رسند که به نوبه خود در رهایی از خشکی پوست اطراف لبها بسیار کمک می کنند. اما سعی کنید از استفاده بالم ها و رژلب های طعم دار اجتناب نمایید. ترجیحا ازمحصولاتی با طعم های طبیعی بهره ببرید.

4- کره کاکائو

به طور منظم از کره کاکائو در منطقه آسیب دیده استفاده کنید. کره کاکائو، میزان رطوبت را حفظ و در درمان سریع خشکی کمک خواهد کرد.

5- اشعه ماوراء بنفش

اشعه ماوراء بنفش نیز در رفع خشکی پوست اطراف دهان، بسیار مؤثر است زیرا بطور طبیعی باعث ترشح مرطوب کننده های پوست می گردد و بدین ترتیب مانع خشکی پوست می شود.اما فراموش نکنید که قبل از بیرون رفتن، حتما از کرم های ضدآفتاب استفاده نمایید.(برای اطلاعات بیشتر در این خصوص،به مقالات مربوطه در همین سایت مراجعه فرمایید.)

6- جویدن آدامس

جویدن آدامس بدون قند یا خوردن آب نبات های بدون قند باعث افزایش جریان خون در اطراف دهان می شود که این امر نیز غلبه بر خشکی پوست را افزایش می دهد.

7-موز

موز له شده را در محل آسیب دیده به مدت 10 تا 15 دقیقه قرار دهید. سپس آن را با آب ولرم بشویید. انجام این کار بطور روزانه باعث می شود تا شما از دست خشکی خلاص شوید.

8- روغن بادام و روغن زیتون

لب های خود را روزانه با روغن بادام یا روغن زیتون ماساژ دهید. در عرض کمتر از چند روز، نتیجه آن را خواهید دید. به طوریکه از شر پوست خشک توأم با خارش در نزدیکی دهان رها خواهید شد.

با این اقدامات و روش های درمانی می توانید به آسانی با شرایط خشکی پوست خود مبارزه نمایید. چنانچه این وضعیت باز هم ادامه یافت، حتما با پزشک خود مشورت کنید.