امروزه انسان ها به دلیل مشغله کاری و نداشتن زمان مناسب ، از ورزش کردن پرهیز میکنند در حالی که فرار از ورزش سبب مشکلات متعددی نظیر چاقی و .. می شود. کارهای امروزی معمولا بدون تحرکات جسمی انجام می شود و این امر در طولانی مدت برای سلامتی انسان بسیار خطرناک است.

اگر کارتان پشت میز است این مطلب را بخوانید.در حین ساعاتکاری در هر شرایطی به دنبال فرصتی برای ایستادن باشید. چرا که بدن شما در حالت ایستاده کالری بیشتری مصرف می کند. برای این کار می ‌توانید از فرصت‌ های پیش آمده استفاده کنید. مانند؛ صبحت کردن با تلفن یا ارباب رجوع.در کوچکترین فرصت پیش آمده،حرکات کوتاه کششی انجام دهید. قدم زدن و انجام حرکات کششی کوتاه در زمان‌ های استراحت و فرصت‌ های پیش آمده، علاوه بر شادابی، کالری بیشتری نسبت به نوشیدن یک قهوه پشت میزتان می سوزاند.

همچنین از درد، خشک شدن و خواب رفتگی عضلات جلوگیری می ‌کند.با همکاران خود در محل کار، ارتباط و تعامل برقرار کنید. به این صورت همدیگر را به ایستادن، پیاده روی جمعی و فعالیت‌ های بدنی ترغیب و تشویق کنید.محل برگزاری جلسه‌های کاری را به محیط و فضای باز منتقل کنید.

بحث درباره کار و مسائل آن را با قدم زدن و گفتگو در فضای باز انجام دهید. این کار به غیر از سوزاندن کالری بیشتر، منجر به شادی و حتی دریافت نتایج و پیشنهادات بهتری خواهد شدبرخی از تجهیزات ورزشی مانند؛ وزنه ‌های کوچک، فنرهای کششی و سایر ابزارهای کوچک و قابل حمل… در محل کار مناسب هستند. با فرصت پیش آمد از این وسایل به تنهایی یا به صورت گروهی و رقابتی استفاده کنید.استفاده از توپ‌ های مخصوص به جای صندلی اداری مفید است. این کارنه تنها برای سلامتی کمر و ستون فقرات شما مفید است. بلکه استفاده از آن، البته نوع استاندارد آن به جای صندلی اداری به سوزاندن کالری‌ های اضافه و پیشگیری از اضافه وزن در درازمدت کمک می ‌کند.اگر زیاد به ماموریت کاری می‌ روید، می توانید زمان‌ های پرت خود را صرف قدم زدن، حرکات کششی و سایر فعالیت‌ های بدنی سبک کنید.

نکته دیگر اینکه هنگام انتخاب هتل به مجهز بودن آن به تجهیزات ورزشی و محیط مناسب برای ورزش، توجه کنید.در بیشتر محیط های کاری کارمندان بسیاری ترجیح می دهند به هنگام کار کردن، به طور همزمان بر روی تردمیل راه بروند. البته این بسته به محیط کاری و فرهنگ محیط کاری شما دارد.

نتیجه یک تحقیق در مایوکلینک نشان داده است؛ کارمندانی که دو یا سه ساعت در روز با پیاده روی، کار می ‌کنند در سال، ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم وزن کم می ‌کنند.با دوچرخه یا پیاده به محل کار رفت و آمد کنید. و یا اگر با اتوبوس یا مترو به سر کار می‌ روید، طوری برنامه ریزی‌کنید که بتوانید هر روز حداقل یکی دو خیابان را پیاده تا محل کار طی کنید. حتی اگر مجبور هستید با اتومبیل شخصی به محل کار ‌روید، ماشین را در مکانی دور از ساختمان اداره و یا بخش‌ های انتهایی پارکینگ پارک کنید.

چگونه افراد پشت میز نشین ورزش کنند؟