این مورد برای خیلی از ما اتفاق افتاده که جلوی آینه بایستیم و به چین و چروک های صورت خود خیره شویم و همه ی ما بدنبال راه حلی جهت خلاصی از آنها هستیم. در این مقاله تلاش داریم تا ابتدا دلیل ایجاد این چین و چروک ها را بیان نماییم سپس راه حل هایی برای درمان آن به شما ارائه دهیم.

علل

عوامل بسیار زیادی وجود دارند که سبب ایجاد چین و چروک می شوند. نکات زیر را مطالعه نمایید تا شاید راهیی جهت رهایی از این چین و چروک ها پیدا نمایید.

ـ کهولت سن ( الاستین موجود در پوست از بین می رود در نتیجه پوست سفتی خود را از دست می دهد.) ـ مراقبت های نامناسب از پوست ـ تغییرات شدید آب و هوایی ـ حرکات مداوم و شدید دهان ـ قرار گرفتن در معرض آفتاب ـ عوامل محیطی ـ سیگار کشیدن ـ وکس ، اپیلاسیون و نخ برای خانوم ها ـ کاهش وزن سریع ـ استرس

چرا اکثر افراد در رابطه با علل ایجاد چین و چروک کنجکاو هستند؟! علت اهمیت آن این می باشد که افراد قصد دارند که یک اقدام پیشگیرانه انجام دهند.

راهکار

افزایش چین و چروک اطراف دهان یک پدیده شایع است و در میان افرادی که افزایش سن می یابند یک امر عادی بشمار می آید.اما همانطور که قبلا مشاهده نمودیم عوامل خاصی غیر از پیری نیز در ایجاد چین و چروک اطراف دهان نقش دارند و به همین دلیل باید با آنها به مقابله پرداخت.

قوانین مراقبت از پوست مراقبت های پوستی جهت حفظ سلامت پوست دارای اهمیت می باشند.این ها مقررات خاصی هستند که باید آنها را تا آنجا که مراقبت از پوست صورت و سایر اعضای بدن دارای اهمیت است ، دنبال نمایید. این جریان که باید به آن توجه کنید شامل پاک کردن ، مرطوب کردن ، شستشو و لایه برداری می شود. پاک و روشن نگه داشتن صورت تنها با استفاده منظم از مواد معذی مربوط به آن امکانپذیر می باشد. استفاده از محصولات مراقبتی مناسب پوست که با پوست شما سازگاری داشته باشد دارای اهمیت است. علاوه بر آن زمانیکه در معرض نور خورشید ، حرارت شدید ، آب و هوای شدید نظیر بادهای شدید و یا آب و هوای خشک ، آلودگی ، گرد و غبار و خاک قرار میگیرید حتما خودتان را بپوشانید و پوشش مناسب داشته باشید. همچنین مرطوب نمودن پوست با ضد آفتاب مناسب نیز ضروری می باشد. این امر از آسیب دیدن پوست جلوگیری می کند و انعطاف پذیری و نرم شدن پوست را سبب می شود در نتیجه برای رهایی از چین و چروک ها باید به مراقبت های طبیعی پوست رو بیاورید.

تغییر شیوه زندگی

داشتن پوست نشان دهنده مواد غذایی که می خورید و نحوه خواب شما می باشد.اگر که سیگاری هستید سعی کنید ترک کنید زیرا کشیدن سیگار خشکی پوست را به همرا دارد در نتیجه چین و چروک در صورت شما شکل می گیرد. رژیم غذایی خود را با گنجاندن مقادیر زیادی از مواد غذایی خام ، سبزیجات و ماهی ( سرشار از امگا3 ) ، آجیل و دانه ها تغییر دهید. سعی کنید که وعده های غذایی و ساعات خواب منظم داشته باشید تا کیفیت پوست شما بطور خودکار افزایش یابد. این را در نظر بگیرید که به برنامه روزانه خود ورزش ( بخصوص ورزش های صورت ) را اضافه کنید. داشتن شیوه زندگی سالم بطور خودکار مانع ایجاد چین و چروک اطراف دهان می شود. اگر فرد استرسی هستید و تحت فشار می باشید به وضوح می توان فهمید که پوست شما نحیف و بد شکل شده است. مطالعات نشان می دهد که شاد بودن و خندیدن دارای تاثیر مثبت بر روی پوست هستند.

اخم نکنید

اخم کردن و لب و لوچه جم نمودن بدون اینکه توجه کسی را جلب کند می تواند سبب ایجاد چین و چروک شود. سعی کنید که بصورت آگاهانه از انجام این کارها خودداری نمایید و این امر مانع ایجاد خطوط ریز و عمیق در اطراف دهان می شود.

عادات سالم نظافت دخترانی که بطور منظم صورت خود را وکس و یا بند می اندازند امکان دارد این کار سبب ایجاد چین و چروک در اطراف دهانشان شود. وکس و نخ پوست را می کشند و این امر سبب شل شدن پوست می شود پس بهتر است استفاده از کرم موبر را جایگزین آنها نمایید تا این امر مانع گسترش بیش از حد چین و چروک ها شود.

کاهش وزن برنامه ریزی شده

کاهش وزن ناگهانی می تواند سبب ایجاد خطوط و چین و چروک شود. زیرا پوست کشیده شده بطور ناگهانی شل می شود در نتیجه شانس ابتلا به چین و چروک اطراف دهان افزایش می یابد. پس بطور مناسب و منطقی برنامه ریزی کنید و مطمئن شوید که کاهش وزن منظمی خواهید داشت.

محصولات تجاری

تعداد بی شماری محصولات ضد چروک و کرم های ضد پیری وجود دارند. باید از آنها استفاده نمایید تا متوجه شوید که آیا با پوست شما سازگاری دارد یا خیر. همچنین می توانید برای خلاصی از چین و چروک های اطراف دهان از محصولات طبیعی استفاده نمایید. کرم های خانگی بسیاری را در مقالات مورد اشاره قرار داده و یا خواهیم داد که می توانند کمک مناسبی برای رهایی از این چین و چروک ها باشند.

ماسک های صورت

در قسمت پایین به محصولات خانگی و ماسک های صورت می پردازیم تا بتوانیم با چین و چروک و خطوط مقابله کنیم. این موارد اگر کاملا موثر نباشند تا حدود کمی می توانند سبب کاهش این خطوط شوند. ـ کپسول ویتامین E را با دو قاشق چایخوری ماست ، 2/1 قاشق چایخوری آبلیمو و 2/1 قاشق چایخوری عسل مخلوط نمایید و آن را بر روی صورت و اطراف لب بمالید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند سپس آن را بشویید. ـ پودر زردچوبه را با آب نیشکرمخلوط کنید و روی صورتتان بمالید.اجازه دهید تا 15 دقیقه بماند سپس آن را بشویید. حال با عوامل ایجاد چین و چروک و درمان های آن آشنایی دارید اما بدانید که پیشگیری بهتر از درمان است.