صادقانه ، این تکنیک و راهکارها چندان شگفت آور و جدید نیستند، همه ما از اهمیت داشتن روابط اجتماعی سالم با خانواده و دوستان و تاثیرات آن بر سلامت جسمی آگاهی لازم را داریم. اما همین آگاهی و حقایق از طرف اکثر مردم نادیده گرفته می شود. این مردم اغلب بدون فکر راجع به تبعات آن ، فشارهای اقتصادی ، استرس مزمن ، مشکلات اجتماعی و غیره را به راحتی به زندگی خود راه می دهند.

همه ی ما انسان هستیم و چیزی که در زندگی به آن نیاز داریم ایجاد تغییرات سریع و اساسی است تا زندگی خود را به صورتی خوب و شاد حفظ کنیم . امروزه روابط اجتماعی افراد در خانواده و در جمع دوستان بسیار پیچیده و نامرتب است و تلاش ما برای حفظ این روابط در حالتی منظم باید در تمام طول عمر ادامه پیدا کند. برای رسیدن به سلامت عاطفی و جسمی ، که در راستای یکدیگر قرار دارند ، محققان دانشگاه هاروارد راهکارهایی از این قبیل را توصیه می کنند :

وقتی که صرف دیدن صفحه ی گوشی یا مانیتور خود می کنید را به ملاقات افراد دیگر اختصاص دهید. روابط تکراری و خسته کننده خود را با انجام فعالیتی خلاقانه تغییر دهید. با یکی از اعضای خانواده که برای مدت ها از او بی خبر بودید صحبت کنید. از دشمنی و کینه های خانوادگی دور بمانید و آنها را فراموش کنید. به سلامت هم جسمانی و هم روانی خود به یک اندازه توجه نشان دهید . روابط اجتماعی سالم بیشتری را در زندگی خود خلق کنید.

بهتر است اطراف خود را همیشه با اعضای خانواده خود و دوستانی که اهداف مشترک دارید پر کنید. داشتن روابط خوب و سالم با خانواده یکی از بهترین راه ها برای کاهش استرس و بهبود کیفیت زندگی بشمار می رود.

پشتیبان های خود را در زندگی حفظ نمایید. افرادی که احساس خوشبختی می کنند ، بیشتر از حمایت خانواده و دوستان خود برخوردارند . این افراد می توانند به راحتی احساسات خود را ، مثل خشم و افسوس ، بروز دهند . این روش زندگی ، شما را به داشتن رفتاری مثبت و دور از استرس ، که یکی از مهمترین عوامل بروز بیماری های مختلف است ، و در نتیجه سلامت جسمی تشویق می نماید. تا کنون شواهد زیادی وجود داشته که رابطه ی استرس با انواع بیماری ها ، مثل بیماری های قلبی ، اختلالات عصبی ، بیماری خود ایمنی و مشکلات گوارشی را ثابت می کند.

به خانواده ی خود بیشتر توجه کنید.

اگر به این نکات توجه کافی نشان دهید ، قطعا زندگی طولانی تر ، سالم تر و شادتر خواهید داشت . زیرا زندگی زیبا ، با روابط اجتماعی خوب ساخته می شود.