چه غذاهایی به جوان ماندن چهره کمک میکند؟

لوزالمعده یک عضو بسیار فعال است و وقتی میوه ای مثل تشمک کاشتنی Blueberry آن را تحریک کرده به کارش نیرو می دهد و کاری می کند لوزالمعده احساس جوانی کرده و یا تمام توان خود به کار بپردازد بنابراین از این رهگذر به هرچه بیشتر جوان ماندن قیافه ما کمک کرده است.

از غذاهای دیگری که جوان ماندن چهره ما کمک فراوان می کند کرفس است. کرفس یک سبزی خوش عطر و زیبایی است و می توان آن را به انواع مختلف مصرف کرد در زمان پیشین که کاشت کرفس مرسوم نبود کرفس های وحشی را خشک کرده و از دم کرده آن به عنوان تقویت کننده اعضاء و اندامها استفاده می کردند.

در یونان قدیم یک مسابقه تهیه کرفس وجود داشته است که هرساله به کشاورزانی که بهترین کرفس ها را تهیه می کردند جایزه می دادند.

این گیاه برای اولین بار به سال 1623 به خاطر نقش آن در زیبایی صورت کاشته شد و بعداً در سال 1776 نیز کاشت آن در انگلیس مرسوم شد. که البته در کشور اخیراً از آن برای تهیه سوپ استفاده فراوانی می کردند ولی کشت این گیاه در آمریکا از سال 1880 شروع شد و تا به امروز ادامه دارد. کرفس های تهیه شده در کالیفرنیا و فلوراید شهرت جهانی دارند و بویی که از برگ ها و جوانه های آنها متصاعد می شود از سایر کرفس ها بیشتر است.

کرفس را قبل از شستن بهتر است مدتی در آب خیس کنید و سپس چند بار آن را شسته بعد به کار ببرید. کرفس را می توان در فریزر برای مدت کافی نگاهداشت کرفس را می توانید خام، پخته، مخلوط با هویج، جعفری مصرف کنید.