مصرف مقدار زیادی آسپرین و ویتامین C استاندارد معده را تحریک می کند و می تواند باعث زخم معده شود. اگر به طور مرتب آسپرین مصرف می کنید. باید از ویتامین C اشباع شده استفاده نمایید.

استرس نیاز به ویتامین C را در بدن افزایش می دهد.

مصرف قرص های ویتامین C جویدنی محدود شود، زیرا می تواند موجب از بین رفتن مینا از سطح دندان و سایر مشکلات دندانی شود.

مصرف زیاد ویتامین C مهم ترین سلول های دفاعی دستگاه ایمنی بدن را فعال تر می سازد و به آن ها کمک می کند تا سریع تر به دنبال عوامل بیماری زایی چون باکتری ها و ویروس ها بگردند. به عبارت دیگر، با مصرف ویتامین C شما قادر به پیشگیری از سرماخوردگی نخواهید بود. اما احتمالاً می توانید دوره آن را کوتاه تر و شدت آن را کم تر کنید.

ویتامین C در اتر اکسیداسیون، به خصوص در حضور حرارت و قلیاء به سهولت از بین می رود و به علت این که به مقدار زیادی قابل حل در آب است. اغلب در آب پخت هدر می رود. و زمانی که سبزیجات برای 24 ساعت در یخچال قرار گیرد حدود 45% برای محصولات تازه و 52% محصولات منجمد شده کاهش فزاینده اتفاق می افتد.

با پاستوریزه کردن شیر، مقدار ویتامین C در این ماده به شدت کاهش پیدا می کند به همین دلیل مصرف دائم آب میوه تازه از زمان نوزادی توصیه می شود در صورتی که کودک از شیر مادر تغذیه کند، این توصیه ضرورتی نخواهد داشت.

اگر باردار هستید، نباید روزانه بیش از 5000 میلی گرم ویتامین C مصرف کنید. امکان دارد که نوزاد به این مکمل وابستگی پیدا کند و هنگامی که بعد از تولد از مصرف مقدار زیاد همیشگی محروم گردد؛ به بیماری اسکوربوت مبتلا شود.

ویتامین C فعالیت های ویتامین E را تشدید می کند، یعنی تأثیر این ویتامین ها در هنگام همکاری بیش از زمانی است که هر کدام به طور جداگانه عمل می کنند.