چه روش هایی سبب کاهش وزن می شود؟

  1. در انتخاب ورزش به منظور کم کردن وزن مطالعه و دقت کنید، و به مجردیکه احساس دلزدگی نمودید دلسرد نشوید و بلافاصله نوع ورزش خود را عوض کنید.
  2. در طول برنامه غذایی و ورزش که چربیهای شما در حال کم شدن است، بدون شک اندام شما ورزیده و موزون می شود، گاهگاهی در مقابل آینه بایستید، لبخند بزنید و از آن قضاوت بخواهید. اکنون لباس به تن شما برارزنده تر است.
  3. با ورزش عضلات خود را قوی کنید، به این ترتیب ارزش متابولیسم بدن شما بالا میرود و عضلات با سوزانیدن چربیها کالری بیشتری مصرف می کنند.
  4. در هنگام درست کردن غذا از آدامس های کم شیرینی استفاده کنید. جویدن آدامس سبب خواهد شد تا شما به غذاها ناخنک نزنید.
  5. توجه داشته باشید پوپ کرن (شکوفه) هایی که با دستگاههای الکتریکی درست می شود دارای روغن کمتر و کالری کمتر است.
  6. گوشت های پخته شده بدون چربی در غذا باید بسیار کم و در حد چاشنی باشد و در مقابل از برنج، حبوبات، میوه جات و سبزیجات باید استفاده کرد.
  7. به تدریج که وزن کم می کنید، لباس های زمان چاقی را نپوشید تا احساس بهتری داشته باشید.
  8. در شروع کم کردن وزن می توانید از صبحانه پرانرژی، نهار نسبتاً مفید و شام مختصر و غذای کم کالری استفاده کنید.
  9. اگر ناچارید برای افراد خانواده که برنامه ویژه غذایی ندارند غذاهای پرچرب بخرید، برای آنکه زحمات شما به هدر نرود باید فهرست جداگانه از غذاها و لبنیات کم چربی تهیه کنید.
  10. در هنگام نشستن صاف و مستقیم بنشینید، زیرا اینگونه نشستن ها کالری بیشتری مصرف می کند. ضمن اینکه شکم شما فرو می رود و بدین طریق عادت می کنید.
  11. برای شکم پر کردن از غذاهای کم کالری نظیر : پوپ کرن یا کراکری صدادار کم چربی که دارای کالری کمتری است استفاده کنید.

و آخرین توصیه ما به شما آن است که از نوشیدن 6 الی 8 لیوان آب در طول شبانه روز کوتاهی نکنید و بجای شکر، روغن و نمک از نان سبوس دار و غذاهای طبیعی استفاده کنید.