MAHSHO mas11

مه شو: در این مقاله به معرفی چند ماسک ساده و عالی مخصوص پوست های خشک و حساس خواهیم پرداخت:

1- ماسک شیر:

برای تهیه این ماسک مفید، 4 قاشق غذاخوری شیر را با 1 قاشق چایخوری گلاب مخلوط نمایید و خوب بهم بزنید. 1 قاشق چایخوری آب لیمو ترش را نیز به آن اضافه نمایید و خوب تکان دهید. این ماسک را به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید.

2- ماسک نرم کننده زرده تخم مرغ:

1 عدد زرده تخم مرغ را با همزن آنقدر بهم بزنید تا سفید رنگ شود. سپس 3 قطره روغن زیتون به آن بیافزایید و خوب مخلوط نمایید. در آخر 2 قاشق چایخوری آب خیار را به آن ترکیب بیافزایید.

پوستتان را بخوبی بشویید و به آرامی خشک کنید. سپس از این ماسک بر روی تمام پوست خود بمالید و 15 دقیقه منتظر بمانید پس از 15 دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید و با کمی کرم مرطوب کننده پوستتان را پوشش دهید. این ماسک موجب نرمی و لطافت پوست شما خواهد گردید.

3- ماسک ویتامینه خرمالو:

1 عدد خرمالو را کاملا له کنید و 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن بیافزایید. تمام پوست خود را جز پوست دور چشم و پوست دور لب را با این ماسک کاملا پوشش دهید.

پس از 30 دقیقه پوستتان را با آب ولرم بشویید و از یک مرطوب کننده استفاده نمایید. این ماسک عالی سرشار از ویتامین های C، B2، B1 و A می باشد.

4- ماسک تقویت کننده خیار:

1 عدد خیار را کاملا شسته و آن را آب بگیرید. سپس آب خیار را با 3 قاشق غذاخوری خامه مخلوط نمایید و آنها را بخوبی بهم زنید. این ماسک را بر روی پوست خود بمالید و پس از 15 دقیقه پوستتان را با آب ولرم بشویید. این ماسک برای پوست های خشک و حساس بسیار مفید است.

5- ماسک اسفناج:

7 تا 8 برگ اسفناج تازه را در یک لیوان شیر به مدت 3 دقیقه بجوشانید تا پخته شوند. البته برگ ها نباید له شوند. برگ ها را پس از خنک شدن بر روی پوست خود قرار دهید و پس از 30 دقیقه پوستتان را با محلول شیر باقی مانده بشویید. اجازه دهید بر روی پوستتان کاملا خشک گردد.

سپس پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید و با کرم مرطوب کننده پوست خود را مرطوب سازید. این ماسک برای پوست های حساس بسیار عالی است.