مه شو: راه های زیادی برای درمان و پاک کردن جوش های پوست وجود دارد که در این مقاله به معرفی چند ماسک ساده از بین برنده جوش اشاره خواهیم کرد:

چنانچه پوستتان پس از اصلاح جوش می زند، می توانید این ماسک ساده را تهیه کرده و برای پوستتان بکار برید. برای تهیه این ماسک عالی، 1 عدد زرده تخم مرغ را با 1 قاشق چایخوری آبلیمو ترکیب کرده و سپس پوست خود را با این ماسک ساده پوشش دهید. توجه داشته باشید که از استفاده انواع ماسک بر پوست دور چشم و دور لب بپرهیزید.

برای از بین بردن جوش های ساده، 2 قاشق جعفری را با 2 قاشق چایخوری آرد جو، نصف فنجان گلاب و نصف یک عدد سیب رنده شده را با هم ترکیب نمایید و روی بخار گرم کنید. 1 عدد سفیده تخم مرغ را کاملا بهم زده و 1 قاشق چایخوری لانولین به آن بیافزایید و آن را بخوبی با هم مخلوط کرده و سپس آنها را به مواد قبلی بیافزایید. ترکیب حاصل را از صافی گذارنیده و آن را کاملا صاف نمایید. قبل از استفاده این ماسک، ابتدا پوست را بخور دهید. این ماسک می تواند 30 دقیقه روی پوستتان بماند. در آخر صورت خود را با آب سرد بشویید.

اگر می خواهید یک ماسک ضد جوش تهیه نمایید، آرد جو، ریشه نی، تخم خربزه و آرد باقلا را به میزان مساوی با هم ترکیب کنید و آنها را آسیاب کنید. سپس با کمی آب آنها را خمیر کرده و شب بر روی پوست خود بگذارید. صبح پوستتان را با آب مریم گلی بشویید.

اگر جوش های چرکی دارید بهتر است ماسکی از 15 گرم تخم مورد، 10 گرم عناب، 5 گرم سفیداب و 5 گرم کف دریا تهیه نمایید. این مواد را با هم کاملا بکوبید و سپس 1 استکان سرکه به آنها بیافزایید تا کاملا حل شوند. از این ماسک می توانید روزی 3 بار استفاده کنید.

اگر بدن شما جوش دارد، ابتدا پوست بدنتان را با جوشانده میوه کاج و آب ترشک بشویید. سپس آرد نخود، جو و مورد را بخوبی مخلوط کرده و با افزودن مقداری شیر به آن، ماسک خود را آماده سازید. با این ماسک می توانید پوست بدن را کاملا پوشش دهید و پس از 30 دقیقه بدن خود را بشویید.

یکی دیگر از ماسک های عالی برای جوش های سطح بدن، ماسک آویشن است. برای تهیه این ماسک، 5 گرم آویشن را با 10 گرم بهمن پیچ، 10 گرم ریشه ایرسا، 5 گرم بادیان، 10 گرم ریشه کاسنی، 10 گرم تخم هویج و 30 گرم مغز ناخنک بخوبی با هم بکوبید و مخلوط نمایید. هر روز می توانید مقدار از این مخلوط را بجوشانید و صبح و عصر بنوشید.این کار را به مدت 12 روز ادامه دهید.