mahsho a1

مه شو: با شروع فصل تابستان، بسیاری از مشکلات پوستی در میان افراد مختلف بخصوص در خانم ها به چشم می خورد زیرا خانم ها نسبت به آقایان پوست حساس تری دارند. در این مقاله به طرز تهیه چند ماسک ساده تابستانی اشاره خواهیم کرد که باعث بهبود پوست شده و علاوه بر آن، از ایجاد بسیاری مشکلات پوستی گوناگون ممانعت به عمل می آورند:

1- ماسک خیار:

این ماسک، یکی از بهترین ماسک های تابستانی به شمار می رود زیرا از مواد طبیعی موجود در طبیعت در آن استفاده شده است که فواید بسیاری برای پوست دارند مانند خیار که به عنوان یک مرطوب کننده عالی پوست صورت عمل می کند و درخشش پوست را به آن باز می گرداند.

مواد لازم برای تهیه ماسک خیار:

1/3 یک عدد خیار متوسط

1 عدد زرده تخم مرغ

2 قاشق غذاخوری روغن بادام

2 قاشق عسل

2 قاشق غذاخوری آرد جو

تمامی مواد بالا را در مخلوط کن با هم ترکیب کرده و سپس این ترکیب خمیری شکل را به مدت 10 دقیقه بر پوست خود قرار دهید. پس از آن، پوستتان رابا آب بشویید. بعد از استفاده از این ماسک، تفاوت را احساس خواهید کرد.

2- ماسک زرده تخم مرغ:

1 قاشق عسل 1 قاشق روغن زیتون 1 قاشق روغن E ویتامین (در صورت موجود)

همه مواد بالا را با هم ترکیب کنید و سپس آن ماسک را به مدت 15 دقیقه بر پوست خود بگذارید. در آخر، پوست خود را با آب بشویید. این ماسک علاوه بر جذب چربی های پوست، رطوبت طبیعی را به پوستتان می بخشد.

3- ماسک ماست و خیار:

3/4 خیار

1 فنجان آرد جو

2 قاشق ماست

خیار و آرد جو را در مخلوط کن ریخته و آنها را بخوبی با هم مخلوط نمایید. سپس ماست را به آن بیافزایید. این ماسک را به مدت 20 دقیقه بر پوست خود قرار دهید و پس از آن، صورتتان را با آب سرد و تازه بشویید.

4- ماسک زردچوبه:

2 قاشق پودر زردچوبه

1/2 قاشق آرد نخود

1 قاشق گلاب

زردچوبه، یکی از بهترین مواد طبیعی درمان جوش و مشکلات پوستی می باشد. 2 قاشق آرد نخود را با پودر زردچوبه و گلاب ترکیب کنید. با این ماسک پوست خود را کاملا پوشش دهید. پس از 15 دقیقه با دست پوست صورت خود را به آرامی ماساژ داده و سپس با آب کاملا آن را بشویید. این ماسک کاهش دهنده جوش پوست صورت می باشد.

5- ماسک عسل و آبلیمو:

1/4 فنجان عسل

2 قاشق آبلیمو

در ابتدا، پوست خود را با آب ولرم بشویید. عسل و آبلیمو را با هم مخلوط کنید و اجازه دهید این ماسک به مدت 30 دقیقه بر روی پوستتان بماند. سپس صورت خود را با آب بشویید. این ماسک را 3 بار در هفته استفاده نمایید. این ماسک، پوست شما را نرم و زیبا خواهد کرد.

6- ماسک طبیعی برای پوست چرب:

1 قاشق زرده تخم مرغ 3 قاشق ماست

زرده تخم مرغ را با ماست ترکیب کنید. این ماسک را به مدت 15 دقیقه بر روی پوست صورت و گردن خود قرار دهید تا خشک شود. پوستتان را با آب ولرم بشویید تا هرگونه گرد و خاک و چربی از روی پوست حذف شود. در آخر، پوست خود را با آب سرد بشویید.

7- ماسک صورت برای پوست خشک:

1 قاشق خامه شیر (سر شیر)

1 قاشق آب

آب و خامه شیر را بخوبی با هم مخلوط نمایید. این ماسک را بر روی قسمت های خشک پوست خود قرار دهید؛ هرچند می توانید این ماسک عالی را بر تمام پوست خود استفاده کنید. پوست صورت خود را پس از 20 دقیقه بشویید. این ماسک یکی از بهترین ماسک های مناسب پوست های خشک است.