چند حرکت ورزشی جهت لاغرتر شدن

خوابیدن و بلند شدن

این حرکت به بهترین وجهی شکم را صاف می کند. در اینجا باید از یک وسیله دیگر مثل میز یا هر چیز سنگین دیگری که بتواند تعادل شما را حفظ کند، کمک بگیرد. رو به پشت روی زمین دراز بکشید بازوانتان را به عقب بکشید. حالا بنشینید و بدنتان را با عضلات شکمتان بطرف بالا متمایل کنید و دستتان را نیز همان گونه که در شکل می بینید صاف نگاهدارید. حالا به موقعیت اول برگردید و حرکت را دوباره شروع کنید.

لمس انگشتان پا با انگشتان دست

در این حرکات، عضلات سراسری پا و ستون فقرات به طرز فوق العاده ای کشیده می شوند، صاف بایستید. پاها را به فاصله 40 تا 45 سانتیمتر باز کنید حالا خم شوید به طوری که بتوانید با انگشتان دست چپ نوک انگشت پای راستتان را لمس کنید و حالا از کمر بچرخید و با انگشتان دست راست نوک انگشت پای چپتان را لمس نمایید. ضمن حرکات سعی کنید پاهایتان از زانو خم نشوند.

حرکات دورانی بازوها

این تمرین ضمن آرامش بخشیدن به شما سبب تحرک در بازو و ساعد هر دو دست می گردد. صاف بایستید، پاها را اندکی باز کنید دست ها را آرام به حالت آویخته قرار دهید. اکنون در حالی که دست هایتان با هم موازی هستند به طرف جلو حرکت داده و آن گاه به آرامی بچرخانید و بعد دوباره به حالت اولیه برگردید این عمل را تکرار کنید.

خم شدن زانو

پاها را به هم بچسبانید و صاف بایستید. ستون فقرات خود را صاف نگاهدارید. حالا شروع به خم نمودن زانوهایتان کنید و حالا پاشنه هایتان را اندکی بلند کنید. اکنون مجددا به حالت اولیه خود برگردید.

حرکات پا

روی زمین به پهلو راست بخوابید و دست راست خود را روی زمین و بالای سرتان صاف قرار دهید. حالا به عنوان یک نقطه اتکا کف دستتان را روی زمین قرار دهید. سپس تا جایی که می توانید پایتان را بلند کنید و دوباره به جای اول خود برگردانید. حالا اندکی بدن را بلند کنید و بازوی دست خود را به عنوان نقطه اتکاء مورد استفاده قرار دهید. اکنون پایتان را بالا ببرید و دوباره به جای خود بازگردانید. حالا پهلوی خود را اندکی بلند کنید و وزن خود را بروی دستان خود منتقل کنید. اکنون یک بار دیگر پای را بسرعت بالا ببرید و دوباره به جای خود برگردانید. حالا با پای دیگر نیز همین حرکت را انجام دهید (در انجام این حرکت زیاده روی نکنید). این حرکات را مرحله به مرحله انجام دهید تا بخوبی با آن ها آشنا شوید.

حرکت پا بطرف بالا

روی زانوها و کف دست هایتان قرار بگیرید. دست ها را حدود 30 سانتیمتر از هم باز کنید. زانوها را به هم بچسبانید تا پشتتان به شکل قوس (به طرف خارج) دراید در عین حال زانوی چپتان را از زمین بلند کنید و نزدیک سینه خود قرار دهید. حالا پای چپتان را به سرعت تا جایی که می توانید بطرف بالا پرت کنید. حالا پشتتان را به شکل قوس دراورید (بطرف داخل) و سرتان را نیز به بالا بگیرید اکنون پایتان را در موضع اولیه خود قرار دهید و عین این حرکات را با پای راستتان نیز انجام دهید.

حرکت پا به طرف سینه

روی زمین رو به پشت بخوابید دست ها را در کنارتان قرار دهید. زانوی پای راستتان را خم کنید و تا جایی که می توانید با قلاب کردن دستهایتان به زانو آن را بطرف قفسه سینه تان حرکت دهید. حالا پایتان را رها نموده و بجای اول خود بازگردانید. عین این حرکت را نیز با پای چپتان انجام دهید.

خم شدن بطرفین (ص 184)

با خم شدن به طرف چپ و راست به کمر خود شکل دهید. پاها را بهم بچسبانید و صاف بایستید و دستهایتان را در طرفین قرار دهید. دست چپ خود را بلند کنید و بطرف راست خم شوید. در اینجا اندکی کشش در عضلات پهلویتان حس خواهید کرد. حالا چندین بار این عمل را انجام دهید و بجای اول خود برگردید. حالا این حرکات را برای طرف چپ نیز انجام دهید.

پرش های کوتاه

برنامه ورزشی خود را با پرش های کوتاه به پایان برسانید. حالا تمام عضلات خود را شل نگاهدارید. دست هایتان را در پهلو قرار داده (یا آنها را بالا ببرید و همان طور نگاهدارید). حالا آهسته به عقب و جلو ببرید. (به شکل ها دقت نمایید).