اگر مدت زمان بیشتری احساس سیری می کرد ید ، کاهش وزن چقدر راحت تر بود . در این مقاله نگاهی به این نکته می اندازیم که چطور خود را برای از بین بردن اشتها گول بزنید :

احساس سیری برای مدت طولانی جلوی پر خوری را می گیرد . در این صورت به وزن ایده آل خود می رسیدیم و اعتماد به نفس بیشتری داشتیم . تصور کنید نیمه شب است و شما به شدت گرسنه هستید . این گرسنگی به شما اجازه ی خوابیدن نمی دهد و تنها به معده ی خود و غذاهای خوشمزه ی در یخچال فکر می کنید . این اتفاق تنها در طول شب نمی افتد. بلکه عصر ها هم ما معمولا با چنین احساسی مواجه می شویم . اما خوشبختانه راهی برای کنترل احساس گرسنگی وجود دارد که در اینجا به برخی از مفیدترین آنها می پردازیم .

پیش غذا بخورید

بدون پیش غذا ، شما در هنگام وعده و غذای اصلی اشتهای بسیار زیادی خواهید داشت و این خیلی خوشایند نیست . زیرا وقتی با چنین احساسی غذا خوردن را آغاز می کنید ، خیلی بیشتر از اوقات عادی غذا می خورید . لازم نیست پیش غذا خیلی مفصل باشد و یا اشتهای شما را باز کند . فقط باید انتخابی سالم و تا حدی سیر کننده داشته باشید تا از پر خوری در وعده ی اصلی پیشگیری کنید . ما میزان مناسبی از سبزیجات و میوه های سرشار از فیبر را ،که آب زیادی هم دارند ، پیشنهاد می دهیم . مثلا کاهو ، خیار ، سیب و آووکادو بسیار مفید هستند . سوپ هم می تواند برای ایجاد احساس سیری انتخاب مناسبی باشد . اما مثلا یک نان تست با کره را کاملا فراموش کنید ، شاید به شما احساس سیری ببخشد ، اما اضافه وزن شما را با کالری اضافی بیشتر خواهد کرد .

خوب بخوابید

نکته ی دیگری که می توانید به کمک آن اشتهای خود را کنترل کنید این است که بیشتر بخوابید . حتما با خود می گویید اگر احساس گرسنگی نیمه شب ها اجازه دهد !اما وقتی خوب نمی خوابید ، هورمون گرسنگی فعالیت خود را افزایش می دهد . و این در حالی است که هورمون سیری به شدت کاهش می یابد . به همین دلیل هم نیمه شب ها احساس گرسنگی به سراغمان می اید . البته خواب تنها راز احساس سیری نیست ، اما بخش بزرگی از آن را تشکیل می دهد . بهتر است علت بی خوابی خود را هرچه زودتر پیدا کنید . شاید مصرف زیاد کافئین این مشکل را بوجود می اورد و یا به شبکه های اجتماعی بیش از حد توجه می کنید . به هر حال ، مدیتیشن یکی از بهترین راهکارها برای باز گرداندن آرامش ذهن است .

میان وعده ها باید زمان درستی داشته باشند

بسیاری از رژیم گیرندگان راهکار نامناسبی را برای مصرف میان وعده ها اتخاذ می کنند . و یا چون به دنبال کاهش وزن هستند ، میان وعده را به طور کلی نادیده می گیرند . اما ، عدم توجه به میان وعده های مناسب نه تنها به کاهش وزن کمکی نمی کند ، بلکه موجب افزایش اشتها برای وعده ی اصلی نیز می گردد . باید میان وعده ها را جدی بگیرید .میان وعده ای را انتخاب کنید که با کالری پایین به شما احساس سیری می بخشد . بهترین اسنک ها دانه های آجیل ، توت و میوه های خشک می باشند . اما باید در مصرف همین مواد هم متعادل باشید . در این میان ، آجیل ها بسیار مفید هستند ، زیرا اسید چرب های ضروری برای بدن، پروتئین و فیبر را تامین می نمایند . بادام در صدر لیست اجیل های مفید قرار می گیرد ، اما بادام زمینی و بادام هندی نیز انتخاب های خوبی هستند .

بیشتر آب بنوشید

این یکی دیگر از راههای گول زدن مغز برای احساس سیری بیشتر بشمار می رود . آب کیمیای زندگی است . پس چرا همیهشه باید اهمیت نوشیدن آب را به ما یادآوری کنند ؟ گاهی بدن احساس تشنگی را خوب متوجه نمی شود و به شما به جای تشنگی پیام گرسنگی می فرستد . این پیام در واقع تنها برای جذب آب مورد نیاز بدن می باشد . در واقع ما بیشتر آب مورد نیاز خود را از طریق مواد غذایی وارد بدن می کنیم . به همین دلیل هم مغز در زمان تشنگی آن را با گرسنگی اشتباه می گیرد . در نتیجه ، شما در چنین مواقعی پر خوری می کنید . اگر دفعه ی بعد در زمانی نا مناسب احساس گرسنگی داشتید ، یک لیوان آب بنوشید . و از همین امروز به بعد ، روزی حداقل 7 لیوان اب را در برنامه ی غذایی خود قرار دهید .