معمولا ضخامت موها در اواسط دهه ی سوم زندگی کاهش می یابد و البته عواملی نظیر سیگار ، گرمای زیاد ، درمان های شیمیایی این مشکل را تشدید می کنند . حفظ حجم و ضخامت مو برای مدت های طولانی کار دشواری به نظر می رسد ، ولی این بدان معنا نیست که مجبور هستید سال های زیادی را با موهای نازک و بی حالت خود کنار بیایید . یک مدل موی خیره کننده و یا یک رنگ موی جدید موهای شما را حجیم تر نشان می دهند . برای نتیجه ی بهتر می توانید مدل موهای زیبای خود را با محصولات مناسب برای بهبود سلامت مو همراه نمایید .

شامپو قدم اولی که برای حجم بخشیدن به موهای خود بر می دارید ، انتخاب شامپوی مناسب است . برخی از شامپوها برای بهبود استحکام ریشه ی مو و البته ساخت ظاهری حجیم و پر برای موها طراحی شده اند . این شامپوها را می توانید با عنوان حجم دهنده و یا ضخیم کننده در بازار بیابید . اگر ریشه ی موهای شما سفید شده است ، دنبال محصولی مناسب برای نوع موهای خود بگردید . زیرا تمام این محصولات کارایی یکسانی روی موهای سفید ندارند . برخی از شامپوها نیز حاوی نرم کننده هستند که به نرم شدن و حالت گرفتن موهای شما کمک می کنند . در غیر این صورت از یک نرم کننده ی طبیعی بعد از شامپو استفاده نمایید .

کوتاهی صحیح اگر موهای کوتاه شده به فرم لییر را دوست دارید ، از آرایشگر خود خواهش کنید لایه های متوالی را با فاصله ی قدی 4 تا 5 سانتی متری از هم کوتاه کند . این کار باعث می شود موهای شما پر تر به نظر برسد . موهای چتری هم مدل مناسبی برای شما بحساب می آید . ترجیحا قد موهای خود را بالاتر از شانه نگه دارید . زیرا موهای بلند نازک تر به نظر می رسند . هر مدلی را که انتخاب می کنید ، اجازه ندهید آرایشگر موهای شما را با تیغ کوتاه کند . این کار باعث از هم گسستگی نوک موها می شود .

موهای خود را رنگ کنید رنگ موها آنها را ضخیم تر نشان می دهد . پراکسید هیدروژن مورد استفاده در بسیاری از رنگ موها ریشه ی مو را دو برابر ضخیم می کنند . هایلایت هم به ایجاد نمایی حجیم تر از موها کمک می نماید . رنگ های دائمی موها را ضعیف می کنند . پس انتخاب رنگ موهای موقت و یا نیمه دائمی مناسب تر است . بهتر است برای آنکه بدانید چه رنگ مویی به شما می آید ، با یک آرایشگر مشورت کنید .

مدل مو برای حجم دادن سریع و موقت به مو ، از یک اسپری روی ریشه ی موها و یا موس های حجم دهنده استفاده کنید . همچنین کرم های ضخیم کننده که باید روی ساقه ی مو تا قسمت انتهایی آن بزنید نیز در بازار وجود دارند . از استفاده از ژل و محصولاتی که روی مو سنگینی می کنند هم بپرهیزید . اجاز دهید بعد از شست و شو موها تا 80 درصد خشک شوند و سپس از یک سشوآر استفاده کنید . قبل از سشوآر کشیدن هم فرق سر خود را مشخص نمایید . همچنین اگر موها را از ریشه فر کنید پر تر به نظر می آیند .