برخلاف باور همه ، جوش های سر سیاه در اثر آلودگی به وجود نمی آیند . این تولید بیش از حد چربی در پوست و سلول های مرده ی پوست هستند که باعث پیدایش جوش های سر سیاه می شوند . پس شستن مداوم و پشت سر هم پوست تاثیری در از بین رفتن آنها نخواهد داشت . در حقیقت اگر پوست خود را بیش از حد بشویید ، سبوم یا همان چربی بیشتری تولید می شود و شرایط جوش های سر سیاه را بدتر می کند . البته توصیه ی ما این نیست که اصلا صورت خود را نشویید . در واقع باید شست و شو ی بیش از حد را کنار بگذارید . اگر جوش های سر سیاه روی پوست شما بسیار سرسخت هستند ، برای شما در این مطلب راهکارهایی داریم :

از یک پاک کننده ی بدون چربی استفاده کنید

با این حال که شست و شوی بیش از حد اثر معکوس دارد ، شما باید پوست خود را تمیز نگه دارید تا از تجمع چربی ها جلوگیری کنید . دو بار در روز ، یک پاک کننده بدون چربی را مورد استفاده قرار دهید و به قسمت های چرب تر پوست خود توجه بیشتری نشان دهید . بعد از تمیز کردن پوست ، مرطوب کننده ی بدون چربی را فراموش نکنید تا از خشکی پوست پیشگیری شود .

همه چیز باید تمیز باشد

همانطور که باید چربی پوست را به حداقل برسانید ، باید مراقب چربی که از وسایل دیگر روی پوست می نشینند باشید . رو بالشتی ، برای مثال ، می تواند چربی و عرق را در خود گیر بیاندازد و دوباره به پوست صورت شما باز گرداند . تمام وسایلی را که با پوست صورت در تماس هستند تمیز نگه دارید . گوشی تلفن هم شامل این وسایل می شود .

لایه برداری منظم

لایه برداری به این معنا نیست که باید جوش های سر سیاه را آنقدر بسابید تا از بین بروند . اینکار پوست را حساس می کند . اما با این حال ، لایه برداری باید بخشی از برنامه ی منظم شما باشد . تا سلول های مرده منافذ را مسدود نکنند . از یک لایه برداری ملایم دو بار در هفته استفاده کنید تا جوش های سر سیاه از بین بروند .

بخور

یکی دیگر از راهکارها برای از بین بردن جوش های سر سیاه بخور صورت است . بخور در از بین بردن آلودگی ها و چربی اضافی بسیار موثر عمل می کند و منافذ باز پوست را می بندد که با این کار به تمیز شدن منافذ کمک می نماید . کافی است صورت خود را روی یک ظرف آب در حال بخار بگیرید و اجازه دهید بخار کار خود را انجام دهد . با دوبار در هفته بخور صورت ، جوش های سیاه به حداقل می رسند .

خاک بنتونیت

بنتوونیت دیگر ماده ای است که می توانید از آن برای از بین بردن جوش های سر سیاه استفاده کنید . این خاک در از بین بردن چربی اضافه ی پوست معجزه می کند و در عین حال مواد مغذی و معدنی را به پوست می رساند . برای ساخت ماسک صورت بنتونیت ، خاک بنتونیت را با کمی آب ترکیب کنید تا خمیری شکل شود . خمیر را برای مدت 15 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید و به پوست مرطوب کننده بزنید .

تمیز کننده ی منافذ دارچین و عسل

می توانید خود در منزل یک پاک کننده ی منافذ با عسل و دارچین بسازید . این مواد در بیرون کشیدن جوش های سر سیاه معجزه می کنند و آنتی باکتریال نیز هستند به این صورت از پخش عفونت پیشگیری می نمایند . با میزان برابری از عسل و دارچین یک خمیر درست کنید و به پوست بزنید بعد از 5 دقیقه ترکیب را با پنبه از پوست پاک کنید و به این صورت جوش های سیاه نابود خواهند شد .

سفیده ی تخم مرغ

سفیده ی تخم مرغ به کاهش چربی کمک می کند و منافذ باز پوست را نیز می بندد .سفیده ی یک تخم مرغ را هم بزنید و پوست صورت را با پنبه به آن آغشته نمایید . سپس پوست را با آب ولرم بشویید . در سفیده همچنین میزان زیادی پروتئین وجود دارد که سلامت پوست را تضمین می کند .