در خیار ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی زیادی وجود دارد که همین دلیل محکمی برای استفاده ی روزانه و بهره گیری از خواص بی نظیر آن می باشد . خیار حاوی تیامین ، ریبوفلاوین ، ویتامین B6 و مواد معدنی نظیر کلسیم و منیزییم است که همگی وظایف اساسی مثل تامین سلامت بینایی در بدن برعهده دارند . جالب است بدانید خیار به عنوان یکی از اصلی ترین مواد در زمینه ی زیبایی پوست اطراف چشم شناخته می شود. خاصیت ضد التهابی خیار پف چشم ها را نیز از بین می برد. آب موجود در خیار هم به آبرسانی پوست کمک می کند و سردی آن باعث افزایش جریان خون در اطراف چشم ها می شود. این دو عامل در کنار هم خیار را به التیام بخشی قوی برای پوست تبدیل می کنند .

حتما تا حالا شنیده اید بسیاری از مردم برش های خیار را برای بهره مندی از خواص آن روی چشم ها می گذارند . این یکی از متداول ترین راه های استفاده از خیار برای جوانسازی سریع پوست بحساب می آید که خستگی چشم را نیز کاهش می دهد .

اما خیار دقیقا چه فوایدی برای زیبایی چشم ها دارد ؟

کنترل پف اطراف چشم

اسید اسکوربیک و کافئین موجود در خیار میزان تجمع مایعات در اطراف چشم را کاهش داده و پف و ورم آن را از بین می برد. برش های خیار را برای مدتی در یخچال قرار دهید و سپس روی چشم ها بگذارید .

مبارزه با سلولیت

آب خیار حاوی فیتوکمیکال هایی است که تولید کلاژن در پوست را تحریک می کنند. کلاژن پروتئینی فیبر شکل است که مسئولیت حفظ خاصیت ارتجاعی پوست را بر عهده دارد و سلولیت را از بین می برد .

کاهش تیرگی اطراف چشم

وجود آنتی اکسیدان های قوی و سیلیکا در خیار به کاهش هرچه بیشتر تیرگی اطراف چشم کمک می کند . با این وجود خیار درمانی دائمی برای سیاهی دور چشم محسوب نمی شود و تنها به روشن تر شدن رنگ پوست کمک می کند و از همین طریق زیبایی را به چشم ها باز می گرداند.

کاهش چروک های اطراف چشم

خیار نقش یک مرطوب کننده ی طبیعی را برای پوست بازی می کند. نازک ترین پوست کل بدن در اطراف چشم ها وجود دارد و برش های خیار به آبرسانی و سلامت آن کمک فراوانی می نماید . با استفاده ی مداوم ، خیار حتی باعث کاهش چین و چروک اطراف چشم ها نیز می گردد. می توان از خیار به عنوان مرطوب کننده ی چشم نیز یاد کرد.

درمان کیسه های اطراف چشم

خیار تونری مناسب برای کیسه های اطراف چشم است . کمی خیار سرد را به شکل پوره درآورید و به دلخواه روغن اسطخودوس و یا بابونه و عسل به آن اضافه نمایید. آنها را آنقدر میکس کنید تا خمیری شکل شوند . با ضربات انگشت ترکیب را به آرامی زیر چشم بزنید و بعد از 15 دقیقه با یک پد مرطوب آن را پاک کنید .