افراد با پوست چرب ، همیشه از وجود چربی روی پوست و آکنه ها شکایت دارند و با خود فکر می کنند پوست خشک یک نعمت است . اما باید بدانید که پوست خشک نیز برای خود دردسرهایی دارد . دردسر هایی مثل پوسته پوسته شدن ، ظاهر پژمرده و از همه بدتر پیری پوست. باید بدانید که پوست های خشک بسیار سریعتر از پوست های چرب و مختلط دچار پیری و سالخوردگی می شوند . اگر در پوست خود احساس کم آبی و کشیدگی می کنید ، نوع پوستتان خشک است و به مراقبت های ویژه ای نیاز دارد .

رساندن مواد مغذی و رطوبت ، چه سطحی و چه درونی ، برای پوست ها ی خشک بسیار مهم می باشد . کرم ها و مرطوب کننده ها ، خصوصا در فصل پاییز و زمستان که هوا بسیار خشک است ، از واجب ترین وسایل برای افراد با پوست خشک هستند . اما چطور می توانید به بهترین و بی ضرر ترین روش از پوست خشک مراقبت کنید ؟

اجازه دهید با روغن ها و مراقبت های درونی شروع کنیم . از روغن آفتاب گردان و ذرت گرفته تا روغن زیتون و خردل ، همه را حین آشپزی امتحان کنید . کره های تصفیه شده و تصفیه نشده هم بسیار مناسب هستند . اما روغن بادام در درمان خشکی پوست بسیار موثر است . کمی روغن بادام را به ناف بزنید و آن را ماساژ دهید تا کاملا جذب شود . می توانید روغن بادام را قبل از رفتن به رختخواب به پوست خود بزنید و از خاصیت آرامبخش آن بهره ببرید .

برای پوست صورت ، یک قانون اساسی روزانه وجود دارد .یک قاشق چایخوری روغن ویتامین E و یا بادام را به نواحی خشک پوست بزنید و ماساژ دهید . می توانید ترکیب روغن زیتون و بادام را نیز در یک شیشه برای مصرف روزانه نگهداری نمایید . این ترکیب مثل معجزه برای پوست های خشک عمل می کند و برای افرادی که می خواهند از خطوط ریز روی چهره خلاص شوند به شدت توصیه می شود .

به عنوان یک راهکار طبیعی دیگر ، ده انجیر له شده را با یک مشت گردوی پودر شده ترکیب کنید . کمی شیر به آن بیافزایید و به پوست بزنید . وقتی پوست شما احساس خشکی زیادی دارد ، خصوصا در فصل زمستان ، این ترکیب بسیار مناسب است . اجازه دهید انجیر و دیگر مواد پانزده دقیقه روی پوست بمانند و بعد از جذب آن را از پوست پاک کنید .

بسیاری از مردم برای انتخاب ضد آفتاب مناسب مشکل دارند . برای افراد با پوست خشک ، بهتر است از ضد آفتاب ها با خاصیت مرطوب کنندگی استفاده نمایید تا مواد مغذی پوست را به آن برسانید .

حتی می توانید در منزل برای خود اسپری مرطوب کننده درست کنید . 100 میلیل لیتر گلاب را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب نمایید . به خوبی آنها را در ظرف تکان دهید و روی پوست صورت و گردن اسپری نمایید . این ترکیب رطوبت پوست های خشک را تامین می کند .

بسیاری از میوه ها حاوی آلفا هیدروکسی اسید هستند و مواد مغذی مناسب پوست را تامین می نمایند . می توانید با یک موز له شده و عسل یک ماسک صورت عالی بسازید . یک آووکادوی له شده با کمی عسل هم به آبرسانی پوست کمک می کند .

نکته ای که همیشه باید به خاطر بسپارید این است که هیچوقت از آب داغ برای شست و شوی صورت استفاده نکنید . این کار خشکی پوست را بیشتر می کند . آب ولرم را به صورت بپاشید و با این روش جریان خون را در پوست خود افزایش دهید . وقت آن رسیده که با تمام مشکلاتی خشکی پوست خود خداحافظی کنیدَ .