مرتب نگهداشتن موهای چرب دشوارتر از موهای خشک است، اما موهای چرب را به کمک رژیم غذایی، زودتر و آسانتر از موهای خشک می توان به حال تعادل رساند.

برس زدن مرتب، ماساژ و ورزش پوست سر به بهتر شدن وضع کمک فراوانی می کند. اما مهمتر از همه، حذف روغن حیوانی و غذاهای چرب و سرخ شده از برنامه غذایی است، زیرا چربی زیاد موها به دلیل چربی بیش از اندازه یی است که غده های پوستی ترشح می کنند و برای کم کردن کار آنها باید از خوردن مواد چرب پرهیز کرد.

ممکن است چربی موها در اثر بدکاری غده تیروئید و ناراحتی و فشار روحی باشد. در این صورت باید به پزشک مراجعه کرد، زیرا این موردی است که باید زیر نظر پزشک درمان شود.

از نظر غذای، موهای چرب نیاز فراوانی به ویتامینهای گروه B و ید دارد. در این صورت بهتر است در برنامه غذایی روزانه، از غذاهایی که حاوی این دو ماده است بیشتر استفاده شود. ماهی، جگر، زرده تخم مرغ و مخمر آبجو به دلیل دارا بودن این مواد، در این زمینه بسیار با ارزش و کمک کننده هستند. برای کم کردن چربی سر، می توانید از سفیده تخم مرغ استفاده کنید، به این که سفیده تخم مرغ را خوب بزنید تا تقریباً سفت شود. بعد با مسواک آن را به پوست سر بمالید و بگذارید کاملاً خشک شود. سپس برس بزنید تا سفیده تخم مرغهای خشک شده بریزد.

آبکشی با سرکه

سرکه انگور از گذشته های دور برای بزاق کردن و جلا دادن به موها مورد استفاده بوده است.

شستن موها با آب و سرکه پس از شامپو کردن موها، افزون بر از بین بردن باقیمانده شامپو از روی پوست سر، سبب می شود که موها خوش حالت و درخشان شوند.

می توان از محلول آب و سرکه برای آبکشی موهای تیره استفاده کرد.