مه شو:فرهای طبیعی مو ،واقعا زیبا و مبهوت کننده هستند!البته به این شرط که با روشی صحیح و خاص این موها ،با آنها برخورد شود

این موها ،نیازمند نگهداری زیاد و دقیقی هستند،اما در هر حال ،نتیجه کار بسیار عالی و دلفریب خواهد بود.

344

بسیاری از خانمها،زمان و هزینه گزافی را بابت آرایش و حتی صاف کردن موهای فر خود می پردازندو در برخی موارد،در آخر کارهم نتیجه ای جز آسیب موها ،عاید آنها نخواهد شد.چرا که با کرمها و محصولات نامناسب آرایشی،اتوهای مو و دیگر وسایل حرارتی ،صدماتی جدی را به موهای خود وارد می سازند.

در عوض می توانید با روشهایی صحیح و کار آمد ،موهای طبیعی خود را حفظ کرده و بر زیبایی خیره کننده آنها بیفزایید.

موهای فر ، قابلیت پاسخگویی مثبتی را نسبت به محصولات آرایشی مناسب و تکنیک های زیبایی دارند تا همان انتظاری را که هر فرد از زیبایی آنها در ذهن دارد ،برآورده سازند.

موهای فر از فرهای ریز و درهم گرفته تا فرهای درشت و رها،همگی فقط با چند تکنیک ساده ،اما مهم از وز و بد حالت شدن نجات می یابند.

شستشو

موهای فر ،به راحتی با شامپوهای بسیار قوی و نامناسب ،دچار آسیب خواهند شد.بنابراین انتخاب شامپویی با SPFبین 4.5تا5.5 اهمیت زیادی دارد.

شامپو کردن موهای فر بسیارمهم است ،شامپوهای مناسب این موها ،آنهایی هستند که ضمن اینکه تمامی آلودگی ،غبار و گرد و خاک و چربی اضافه مورا پاک می کنند،چربی طبیعی پوست و موی سر را حفظ کنند .

نحوه شستشوی این موها ،بستگی به نوع فرهای آن دارد؛تمامی موهای فر ،نیاز به شستشوی زیادی ندارند،چون اینکار موجب باز شدن کوتیکول ها و خشک شدن بیش از حد موها خواهد شد.

نرم کننده

انتخاب نرم کننده ای مناسب هم در حفظ درخشش و زیبایی موهای فر ،اهمیت زیادی داردوعدم نتیجه مثبت در خصوص نرم کننده ها ،منجر به تیره و کدر شدن موها و جذب بیشتر چربی این موها می شود.

برخلاف شامپو،فرهای آزاد و رها،نرم کننده کمتری نیاز دارند.

اغلب نرم کننده ها ،موجب سنگینی و پایین کشیدن این مدل فرها می شوند،در صورتیکه در مقایسه با این فرها ،فرهای درهم نیاز به نرم کننده ای عمیق تری دارند.

مهمترین نکته ای که در خصوص این موها ،باید توجه خاصی به آن داشته باشید این است که هرگز اجازه ندهید که این موها نامرتب شده ودر هم گره بخورند،برای جلوگیری از بروز این در هم ریختگی ،موها را با شانه های فر و دندانه درشت به آرامی شانه کنید تا به این ترتیب ،هم فرها حالت زیباتری داشته باشند و هم از درد گره ها خلاص شوید.

حالت دادن موها

برای آرایش و حالت دادن موهای فر ،به محصولاتی نیاز دارید که ضمن حفظ زیبایی فرها و کنترل آنها،هیچگونه ظاهر چسبندگی یا چربی را برروی موها ایجاد نکنند.هر چه قدر فرها بیشتر در هم فرو روند ،کمتر حالت فرهای آزاد و رها را خواهید داشت.

خشک کردن با حوله ،بزرگترین اشتباهی است که می توان در مورد این موها انجام داد،چرا که باعث در هم ریختگی این موها شده و زمانی که از محصولات حالت دهنده مو استفاده می کنید ،نیاز دارید که دائما موها را با مرطوب کردن از هم باز کنید.

خشک کردن

اجازه دهید تا این موها ،در هوای باز خود به خود و بدون دستگاههای حرارتی خشک شوند،این بهترین راه برای رهایی ازوز شدن این موهاست.طی روند خشک شدن موها ،هر چه بیشتر آنها را دستکاری کنید،بیشتر وز خواهند شد.پخش کردن موها ،بدون اینکه آنها را وز کند،به خشک شدن سریع تر آنها کمک خواهد کرد.