در این مطلب سعی شده راهکارهایی در مورد کاهش چربی شکم معرفی گردد تا بتوانید از چاقی و چربی های زائد اطراف شکم خود خلاص شوید. کاهش چربی دور شکم برای داشتن اندامی زیبا امری ضروری است زیرا نقش مهمی در تناسب اندام دارد. در این مطلب به برخی مواد غذایی اشاره شده که کمک بزرگی به کاهش و یا از بین بردن چربی دور شکم می کند.

آب کردن چربی شکم با این 6 غذا

اگر میخواهید چربی شکم خود را آب کنید و از دست چربی های اضافه هیکل خود راحت شوید راهی ساده و بی نیاز از عملهای جراحی و قرصهای شیمیایی را به شما معرفی میکنیم با ما در ایران ناز همراه باشید تا با ۱۵ ماده غذایی عالی برای کاهش وزن در زمستان آشنا شوید:

آیا در این زمستان می خواهید به وزن ایده آل خود برسید و چربی های شکمتان را آب کنید؟ با این 6 غذا چربی شکم را آب کنید!

پستوی دانه کدوتنبل:

شما می‌توانید دانه‌های کدو تنبل را با ریحان، پنیر پارمسان و سیر ترکیب کنید تا یک پستوی عالی داشته باشید. همچنین می‌توانید آن را تفت دهید و بر روی سالاد خود بریزید. برای اینکه بتوانید از مزایای آن بهترین استفاده را ببرید، در سوپ خود اضافه کنید.

چای سبز داغ:

با فرا رسیدن فصل زمستان، اگر بتوانید روزانه ۴ الی ۵ فنجان چای سبز داغ بخورید نه تنها گرم خواهید شد بلکه سرعت متابولیسم بدن نیز افزایش پیدا می‌کند و کالری‌های بیشتری سوزانده می‌شود. در چنین شرایطی چربی‌های شکمی نیز آب خواهد شد. این موضوع به خاطر پلی فنولی است که در چای سبز یافت می‌شود. این پلی فنول با نام EGCC شناخته شده است.

همچنین چای سبز حاوی آمینو اسید تیانین است که هوشیاری ذهنی و آرامش را برای شما به ارمغان می‌اورد و به شما کمک می‌کند تصمیمات منطقی و عاقلانه ای بگیرید. به همین خاطر به جای مصرف غذاهای پر چرب و پر کالری به غذاهای سالم روی خواهید اورد.

کلم بروکسل تفت داده شده:

این گیاه با وجود مواد مغذی فراوانی که در خود دارد یکی از غذاهای عالی برای بدن محسوب می‌شود. شما می‌توانید کلم بروکسل را با ادویه‌های مختلف تفت دهید و مواد مغذی دیگری به آن بیفزایید. این ماده یکی از گیاهان ایده آل برای کاهش وزن است زیرا سرشار از فیبر است و می‌تواند سم زدای خوبی برای بدن باشد.

حمص چغندر:

برای اینکه رنگ صورتی به حمص خود بدهید، آن را با چغندر ترکیب کنید. زمانی که چغندر را می جوشانید، دو قاشق غذاخوری آب لیموی تازه به آن اضافه کنید تا بتواند رنگ زیبا و درخشان آن را حفظ کند. بعد از اینکه آن را به نخود، روغن زیتون و تاهینی اضافه کردید و حمص را ایجاد نمودید، رنگ صورتی زیبایی خواهید داشت. سعی کنید از دستور پخت‌های دیگری برای استفاده از چغندر در مواد غذایی استفاده کنید.

آلو خشک:

تابستان بهترین زمان برای تهیه میوه‌های خشک است. پاییز و زمستان نیز بهترین زمان برای اضافه کردن این مواد به رژیم غذایی است. آلوی خشک یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان یبوست است. خوردن چهار الی پنج عدد آلوی خشک در روز، سه گرم فیبر وارد بدن می کند. نیمی از فیبر موجود در آن نامحلول است و به سرعت غذا در روده کمک می‌کند.

نیم دیگر آن فیبر محلول با سرعت پایین است که برای بهبود سیری بسیار مفید است و می‌تواند کلسترول خون را پایین بیاورد و سطح قند خون را تنظیم نماید. هر دو نوع فیبر به سلامت روده‌ها کمک می‌کند.

کدو حلوایی و اسپاگتی:

زمانی که هوا سرد است، کدو حلوایی به همراه اسپاگتی یکی از بهترین جایگزین‌ها برای اسپاگتی تنهاست. این غذا یک وعده غذایی سالم است و تنها یک پیمانه از آن ۴۰ کالری دارد.

این مقدار کالری حدود ۷۵ درصد کمتر از کالری دریافتی از یک پیمانه پاستای ساده است. همچنین این ماده سرشار از فیبر است. این موضوع بدین معناست که می‌تواند مدت زمان زیادی شما را سیر نگه ‌دارد و به کاهش چربی‌های شکمی کمک کند.

چربی شکم را چگونه آب کنید؟