همه ما گرفتگی ماهیچه ها را به دلایل مختلف تجربه کرده ایم . وقتی ماهیچه ها دچار گرفتگی می شوند ، در واقع آنها منقبض و سفت و همین موضوع موجب بروز درد زیادی می شود. این درد ممکن است از چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشد. بسیاری این نوع از درد را در خواب و یا بعد از بیدار شدن تجربه می کنند.

دلایل گرفتگی ماهیچه ها اگرچه گرفتگی ماهیچه ها مشکلی جدی محسوب نمی شود ، دلایل بروز آن را می توان اختلالاتی در سلامتی ، که کمبود آب و رطوبت در بدن یکی از آنهاست ، دانست .

در غیر این صورت ، عواملی نظیر نوشیدن الکل و کف پای صاف نیز در گرفتگی ماهیچه ها موثر هستند. در موارد جدی تر نیز این گرفتگی ماهیچه نشان از بروز مشکلی در کلیه ها دارد.

گرفتگی ماهیچه ها را همچنین می توان نتیجه ی تمرینات ورزشی سنگین ، آسیب های ماهیچه ای و یا نداشتن فعالیت ورزشی برای مدت های طولانی دانست.

داروهای مرتبط با کنترل بارداری و استروئیدها نیز از عوامل بوجود آورنده ی گرفتگی ماهیچه ها بشمار می روند. کمبود پتاسیم در اندام ها و آب و هوای سرد نیز به گرفتگی ماهیچه کمک می کنند.

راهکارهای خانگی برای گرفتگی ماهیچه ها نمک فرنگی اصل نمک فرنگی اصل به طور کلی برای سلامتی بسیار مفید است و می تواند گرفتگی ماهیچه را درمان کند.

نمک فرنگی اصل را در وان آب گرم ریخته و خوب هم بزنید ، بعد به مدت بیست دقیقه برای از بین بردن درد در آن بمانید. اگر با یکبار نتیجه نگرفتید ، این کار را یکبار دیگر روز بعد تکرار نمایید .

شما می توانید از این نمک برای درمان مشکلات قلبی ، فشار خون بالا و دیابت نیز استفاده کنید.

خردل زرد خردل زرد سرشار از منیزیم است و همین موضوع آن را به درمانی مناسب برای گرفتگی ماهیچه ها تبدیل می کند. بسیاری از ورزشکاران حرفه ای ، در زمان گرفتگی عضلاتشان ، از این ماده برای درمان استفاده می کنند. معمولا برای بهره بردن از خواص درمانی آن ، باید چند قاشق خردل بخورید .

ترکیب کاهش دهنده ی درد یک قاشق غذاخوری پونه کوهی یک قاشق غذاخوری رزماری یک قاشق غذاخوری دانه ی رازیانه یک قاشق غذاخوری میخک

این گیاهان را در دو فنجان آب ترکیب کنید و آب را بجوشانید . جوشاندن آب را ادامه دهید تا میزان ترکیب به نصف فنجان برسد ، سپس این جوشانده را بخورید. بهترین زمان مصرف این ترکیب قبل از رفتن به رختخواب است.