یافته های محققان موسسه ملی بهداشت روان آمریکا حاکی است، برخلاف تصور عمومی افراد چاق افسرده تر از دیگر افراد هستند. این محققان با مطالعه بر روی 9125 شخص بزگسال و بررسی تأثیر چاقی بر شاد بودن اشخاص، دریافتند که شیوع اختلالات روحی و اضطرابی از جمله افسردگی، در افراد چاق مورد مطالعه حدود 25 درصد بیش تر از افرادی بود که وزن عادی داشتند. این در حالی است که تنها 18 درصد از اشخاصی که چاق نبودند به این اختلال مبتلا شدند این دانشمندان اضافه می کنند، از آن جایی که بین بیماری های روانی و چاقی اشخاص ارتباط وجود دارد، پزشکان باید به افسردگی بیماران چاق خود توجه کنند.

روغن ماهی، مانع گرفتگی مجاری تنفسی

نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه بلومنیگتون هند حاکی از ان است که اضافه کردن مکمل های روغن ماهی به رژیم غذایی مانع از گرفتگی مجاری تنفسی هنگام انجام حرکات ورزشی در بیماران مبتلا به آسم می شوند. این دانشمندان با 3 هفته بررسی تأثیر مصرف روزانه 20 کپسول مکمل روغن ماهی در 16 بیمار مبتلا به آسم و ارزیابی عملکرد ریه آن ها دریافتند، مصرف مکمل های روغن ماهی عملکرد ریه را در حین ورزش بهبود می بخشد. این مکمل ها هم چنین موجب کاهش مصرف داروهای گشاد کننده راه های تنفسی در بیماران می شود. این در حالی است که داشتن رژیم بدون مکمل روغن ماهی سبب بدتر شدن بیماری می شود.

کاهش مصرف چربی، 15 سال عمر قلب را افزایش می دهد

رژیم غذایی کم کالری قلب را 15 سال جوان تر نگه می دارد. براساس نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه واشنگتن، افرادی که از غذاهای با کالری محدود استفاده می کنند دارای قلبی با عملکرد قلب جوانان هستند و قلب آن ها حدود 15 سال جوان تر از خودشان است. مطالعه این دانشمندان نشان داده قلب کسانی که از کالری محدودتری استفاده می کنند نسبت به سن شان خاصیت الاسیتسیته بیش تری داشته و مانند قلب جوانان در بین هر دو ضربان استراحت و آرامش بیش تری دارد، کم تر غذا خوردن منجر به بهبود عملکرد قلب نمی شود، بلکه کسانی قلب جوان تر دارند که از رژیم غذایی مدیترانه ای پیروی کرده و نیز از خوردن غذاهای مصنوعی، نوشیدنی های گازدار، دسرها، نان سفید و مواد دیگری که ارزش غذایی ندارند، خودداری می کنند.