نتایج تحقیقات دانشمندان چینی و دانشگاه واندربیلت آمریکا نشان داد چاقی باعث کاهش احتمال زنده ماندن مبتلا به سرطان سینه می شود. این دانشمندان با 5 سال مطالعه بر روی 1455 بیمار مبتلا به سرطان دریافتند، 80% از بیمارانی که دچار اضافه وزن هستند در 5 سال پس از تشخیص به حیات خود ادامه می دهند. در حالی که 5/86 درصد از بیماران لاغر و 84 درصد از کسانی که وزن طبیعی دارند. 5 سال پس از تشخیص زنده می مانند. نتایج این تحقیق حاکی است، تشخیص سرطان پستان در زنان چاق در مراحل دیرتر صورت می گیرد. علاوه بر این افزایش چربی بدن با بالا بردن میزان ترشح استروژن، تستوسترون و دیگر هورمون ها، سرعت رشد و انتشار تومورهای سینه را افزایش می دهد.

پوست سیب و درمان چروک پوست

پوست سیب برای درمان چین و چروک صورت مفید است و هم چنین باعث می شود پوست طراوت و شادابی خود را از دست ندهد. پروفسور دکتر اوزیراکتای رئیس بیمارستان کودکان استانبول با بیان این که اسیدهای طبیعیف فسفر، ویتامین های A ، B2 ، B1 و C در سیب موجود است، گفت : وجود این مواد در پوست سیب برای شفافیت و طراوت پوست می تواند بسیار مفید واقع شود و خود سیب هم که دارای فسفر و اسیدهای طبیعی است برای بهتر کارکردن مغز، معده و جگر مفید است. دکرت اکتان در ادامه اضافه می کند : اشخاصی که با آب سیب صورت خود را می شویند به پیری و چین و چروک صورت خیلی کم دچار می شوند. هم چنین برای بهبود بیماری های کبد، اگزما، رماتیسم و کندی حرکت خون در رگ ها بسیار خوب است.

خطر چاقی برای مردان

طبق تحقیقات دانشمندان ایتالیایی، کلسترول بالا موجب سرطان پروستات می شود. دانشمندان با 9 سال تحقیق روی 3000 مرد دریافتند، کلسترول خون مردان مبتلا به سرطان پروستات مخصوصاً افراد مسن، دو برابر مردانی است که کلسترول خون آن ها پایین است. ان ها پی بردند که، سرطان پروستات با چاقی و دیابت رابطه نزدیکی دارد، زیرا این بیماری ها عامل خطرناکی برای افزایش کلسترول هستند. هم چنین دانشمندان برای تعیین رابطه چاقی و دیابت با سرطان پروستات با تحقیق بر روی 1300 مرد زیر 75 سال که مبتلا به سرطان پروستات بودند و مقایسه آن ها با 1451 مردی که سرطان نداشتند، دریافتند، کلسترول خون مردان مبتلا به سرطان پروستات، 50 درصد بیش تر از مردانی است که سرطان ندارند و کلسترول خون مردان بالای 65 سال نسبت به مردان جوان تر 80 درصد بیش تر است. به گفته محققان، مردان مبتلا به سرطان پروستات 26 درصد بیش تر در معرض سنگ کیسه صفرا قرار دارند.