به نظر می رسد ما همیشه به دنبال ویژگی هایی ظاهری هستیم که نداریم . اگر موهایمان صاف است، آرزو می کنیم موهایی مجعد یا فر داشتیم. کسانی که موهای فر دارند ، وقت و پول زیادی را صرف لخت کردن موهای خود می کنند.

این طرز فکر درباره ی نوع پوست نیز صدق می کند. آنهایی که پوست خشکی دارند در آرزوی داشتن پوستی چرب هستند و افراد با پوست چرب دنبال راهی برای از بین بردن این چربی و براقی پوست خود می گردند. معمولا افراد با پوست چرب از منافذ باز پوست خود شکایت دارند. یکی از خوانندگان مطالب وب سایت نیز در پیامی می گوید " با گذشت تنها یک ساعت از شست و شو و پاکسازی صورتم همان چربی و براقی همیشگی روی پوستم نمایان می شود ."

اگر بخواهیم مشکلات پوست چرب را به طور خلاصه بیان کنیم ، براق بودن و منافذ باز پوست کفایت می کند. آیا راهی برای خلاص شدن از این مشکل وجود دارد ؟ ما چند راهکار ساده برای شما داریم . اما اول باید به بررسی پوست چرب بپردازیم :

پوست چرب چیست ؟

برخی فکر میکنند پوستی چرب دارند. اما در واقع جنس پوست آنها مختلط است و چربی تنها روی بینی، پیشانی و اطراف چانه وجود دارد. ویژگی های واقعی پوست چرب از این قرار هستند :

هر لحظه و هر جا چرب و براق است . ضخیم و زمخت دیده می شود . منافذ باز دارد . گاه و بی گاه جوش می زند .

یکی از راه هایی که می توانید به وسیله ی آن نوع پوست خود را تشخیص دهید این است که صبح پوست را با یک پاک کننده ی ملایم بشویید، آن را خشک کنید ، از استفاده از هر گونه وسایل آرایشی و لوسیون بپرهیزید و برای یک یا دو ساعت صبر کنید . حال وقتی به پوست خود در آینه نگاه کنید ، اگر پوست براق و پوشیده از چربی باشد، نوع پوست شما چرب است . اگر گونه هایتان خشک اما پیشانی و بینی شما براق و چرب باشد . پوست در دسته ی مختلط قرار می گیرد .

چه عواملی موجب چربی بیش از حد پوست می شوند ؟

پوست چرب به دلیل کارکرد بیش از حد غدد سباسه و تولید چربی بیش از حد در پوست بوجود می آید. داشتن پوست چرب اغلب ارثی است. بدین معنا که اگر یکی از والدین و یا هر دو پوست چرب داشته باشند ، پوست فرزند نیز به احتمال زیاد چرب خواهد بود. علاوه بر این ، اگر پوست در معرض مواد و یا آلودگی قرار بگیرد که تعادل تولید چربی را در آن به هم بزند ، چرب خواهد شد.

مشکلات مرتبط با چربی بیش از حد پوست

اگر پوست شما چرب است ، احتمالا این مشکلات را دارید :

گرفتگی منافذ باز پوست : چربی زیاد موجب گرفتگی منافذ با آلودگی می شود . برق پوست : پوست چرب ظاهری درخشنده و براق دارد. از بین رفتن مواد آرایشی روی پوست : برای شما نگه داشتن مواد آرایشی برای مدت تنها چند ساعت کار دشواری است و معمولا مجبور به تجدید آرایش خود می شوید.

اما خبر خوب اینکه پوست های چرب دیرتر پیر می شوند . به همین خاطر وقتی وارد دهه ی چهل زندگی خود می شوید ، خدا را به خاطر داشتن این نوع از پوست شکر می کنید !