مه شو:چربی پوست های چرب به دلیل تولید بیش از حد چربی توسط غدد چربی آنها می باشد. پوست های تیره غالبا پوست های چربی هستند اما گاهی پوست های روشن نیز امکان دارد چرب باشند. پوست های چرب معمولا براق و خشن هستند و منافذ و سوراخ های وسیعی در سطح آنها وجود دارد.

اغلب افرادی که پوست آنها چرب است مبتلا به جوش های چرکی و جوش های سرسیاه می گردند و پوست این افراد مستعد ایجاد آکنه است. پوست های چرب نسبت به پوست های خشک دیرتر دچار چین و چروک و پیری می شوند.

ترشح زیاد چربی در پوست های چرب موجب ایجاد دانه های سرسیاه و جوش های چرکی و سرسفید می گردد. افرادی که پوست چرب دارند باید با کمک روش های گوناگون و ماسک های مفید چربی اضافی را از سطح پوست خود بردارند تا بدین طریق از بروز انواع جوش ها جلوگیری کرده و جوش های موجود را درمان کنند.

در این مقاله به بیان چند ماسک عالی برای پوست های چرب خواهیم پرداخت:

ماسک هندوانه:

1 برش کوچک هندوانه را با 1 حبه انگور، 1 قاشق غذاخوری ماست شیرین، 1 تکه کوچک سیب زمینی و 1 قاشق غذاخوری جوانه ماش در مخلوط کن ریخته و کاملا آنها را با هم مخلوط نمایید. پوست خود را بخوبی شسته و خشک نمایید. این ماسک عالی را روی پوست خود گذاشته و پس از 20 دقیقه پوستتان را با آب خنک بشویید. شما می توانید از این ماسک هفته ای 2 بار استفاده نمایید. بهتر است 20 دقیقه پس از استفاده از ماسک خود، با کرم ضدآفتاب مخصوص پوست های چرب، پوستتان را کاملا بپوشانید. اگر پوست شما دارای جوش باشد، این ماسک به درمان آن کمک خواهد کرد.

ماسک کرفس:

تکه ای کرفس را با 1 تکه خیار، 1 قاشق غذاخوری ماست و 1 قاشق غذاخوری آرد جو را به کمک مخلوط کن کاملا با هم مخلوط کرده و سپس این ماسک مفید را بر روی پوست تمیز خود قرار دهید. اجازه دهید ماسک بین 10 تا 20 دقیقه روی پوستتان تأثیر بگذارد. پس از 20 دقیقه صورت خود را با آب ملایم شسته و سپس مقداری آبلیمو را با آب ترکیب کرده و بر روی پوست خود اسپری نمایید. این ماسک نیز برای درمان جوش مؤثر می باشد.

ماسک گلاب:

1 قاشق چایخوری گلاب را با 1 قاشق غذاخوری ماست، 1 قاشق چایخوری آبلیمو، 1 برش خیار و 1 تکه سیب زمینی کاملا مخلوط نمایید. سپس این ماسک شاداب کننده پوست را بر روی صورت و گردن خود بگذارید. پس از 15 دقیقه پوستتان را با آب بشویید.