مه شو: داشتن پوستی زیبا و جوان یکی از مهمترین دلایل زیبایی و جذابیت چهره به شمار می رود. با رعایت نکات ساده و مراقبت های لازم می توانید پوستی زیبا و جوان و در نتیجه چهره ای جذاب داشته باشید. در ادامه به ذکر نکاتی بسیار ساده خواهیم پرداخت که شما با رعایت آنها می توانید در جوانی و زیبایی پوست خود نقش مهمی ایفا کنید.

1- به میزان کافی آب بنوشید. علاوه بر آب، از انواع میوه ها و سبزیجات تازه نیز استفاده کنید.

2- به میزان کافی بخوابید. 7 تا 8 ساعت خواب آرام در طول شبانه روز برای داشتن پوستی سالم و زیبا مؤثر می باشد. البته خواب شب بسیار مهم است. سعی کنید دیر وقت نخوابید. بهترین ساعت خواب بین 10 شب تا 6 صبح می باشد.

3- هرگز بدون ضد آفتاب از منزل خارج نشوید. همیشه 15 دقیقه قبل از خارج شدن از منزل، پوست خود را با ضد آفتاب های مناسب پوستتان بپوشانید.

4- روزانه 20 دقیقه نرمش کنید. نرمش دادن کل بدن منجر به داشتن پوستی زیبا می گردد.

5- هرگز رژیم سخت نگیرید. سعی کنید آرام آرام و به تدریج وزن کم کنید زیرا رژیم سخت و از دست دادن وزن ناگهانی موجب از بین رفتن کشش طبیعی عضلات و در نتیجه افتادگی پوست می شود.

6- همیشه طبق نظر پزشک دارو مصرف کنید زیرا مصرف داروهای مختلف و بدون تجویز پزشک موجب آسیب رساندن به بدن خصوصا پوست می گردد.

7- ادکلن و عطر را بطور مستقیم بر روی پوست خود اسپری نکنید.

8- برای پاکسازی پوست هرگز از دستمال کاغذی استفاده نکنید زیرا دستمال های کاغذی به دلیل داشتن تراشه های چوب موجب آسیب رسانی پوست می گردند.

9- سعی کنید همیشه لبخند بر روی لب داشته باشید زیرا اخم به مرور زمان منجر به چین و چروک های پیشانی و ایجاد خطوط ریز بین ابروها می گردد.

10- تفکر مثبت داشته باشید و همیشه خود را زیبا ببینید.

11- روزانه 20 دقیقه مدیتیشن کنید و به دور از همه مسایل و هیجانات زندگی روزمره آرامش یابید.

12- درست بایستید، صحیح بنشینید، خوب بخوابید زیرا خم شدن، قوز کردن و دمر خوابیدن باعث ایجاد چین و چروک پوست می گردند.