فصل تابستان ممکن است به پایان رسیده باشد، ولی به این معنی نیست که شما ظاهری که برای به دست آوردنش مدت زیادی را کنار ساحل یا زیر آفتاب گذرانده اید از دست بدهید. از روش های تخصصی زیر پیروی کنید تا درخشش پوست خود را حتی زمان سرما هم حفظ کنید.

عادت مصرف روزانه ی ضد افتاب را حفظ کنید

ممکن است ذخیره کردن کرم های ضد آفتاب خود تا تابستان آینده وسوسه انگیز باشد،اما کارشناسان معتقدند اگر تمایل دارید ظاهر شما به بهترین نحو محافظت شود لازم است از این محصولات همواره استفاده کنید. کرم های ضد آفتاب نه تنها برای محافظت از پوست شما عمل می کنند ، بلکه به شما اطمینان درخشش و سلامت پوستی میدهند. آسیب کلاژن از اشعه ماوراء بنفش به پوست ظاهری کدرو لکه لکه در طول زمان میدهد، و کرم های ضد آفتاب پادزهر آن است.

لایه برداری به مدت یکبار در هفته

بدون لایه برداری ، پوست ظاهری کدر پیدا میکند که به سختی میتوان با آرایش آن را از بین برد.به خصوص هنگامی که هوای به سمت سرد شدن پیش میرود. سه نوع اصلی لایه برداری مالشی وجود دارد. نوع فیزیکی، که توسط اصطکاک و با کمک ذراتی مثل نمک شکر و جوجوبا سلول های پوستی را از بین میبرد؛ نوع شیمیایی، که با استفاده از آلفا هیدروکسی اسیدها (مانند اسید گلیکولیک) به شکستن ماده چسب مانند که سلول های مرده را با هم نگه میدارد به از برداشتن سلول ها کمک میکند؛ نوع آنزیمی، که به معنی واقعی کلمه سلول های مرده ی پوست را میخورند. استفاده از هر نوع روش لایه برداری یکبار در هفته و در حمام میتواند به حفظ پوستی درخشان کمک کند. لازم نیست برای لایه برداری از خمیر مخصوص استفاده کنید،این دستور به شما کمک میکند تا با مواد موجود در آشپزخانه ی خود ترکیب مورد نیاز را بسازید. نصف فنجان پودر کاکائو، نصف فنجان دانه ی قهوه،یک لیوان شیر و یک قاشق سوپخوری روغن زیتون. در صورت تمایل میزان مصرف را تغییر دهید، ولی برای پوستی درخشان و ثابت هفته ای یکبار از این دستورالعمل پیروی کنید.روغن زیتون،کاکائو و قهوه شامل آنتی اکسیدان هایی هستند که به درخشندگی کمک میکنند.

بدست آوردن پوست برنزه از راه ایمن

باید بگوییم که تخت های برنز کننده به شدت مورد نفی ما هستند،به خصوص اگر به دنبال راه سالم برای این کار هستید، روش مصنوعی برنز کردن شما را با پوستی خشک و کدر رها میکند.سالن ها معمولا اشعه ی یو وی بی را برای جلوگیری از سوزاندن پوست فیلتر میکنند،و بنابر این از یو وی آ به عنوان اشعه ی اصلی استفاده میکنند، که دلیل اصلی سرطان های پوستی میباشد.پس برای حفظ سلامت و نتیجه گیری بهتر از برنزه کردن طبیعی استفاده کنید.

از پودر های تیره کننده استفاده کنید

استفاده از برنزکننده های پودری طبیعتا سریع ترین راه برای انجام این کار است. به ملایمت از این پودرها در جاهایی که در معرض نور خورشید است مانند پیشانی بینی و گونه استفاده کنید.

ترمیم پوست خود در شب

با سرد شدن هوا شما به مواد سنگین تری برای حفط درخشندگی پوست خود لازم دارید. بنابراین پس از شستن صورت خود ، از یک کرم یا سرم که دارای آلفا هیدروکسی اسید و رتینول ، دو مواد تشکیل دهنده که کمک به حل سلول های مرده پوست و ترویج حجم سلولی میکند، استفاده کنید. استفاده ی این مواد در شب و قبل خواب باعث میشود کمتر در معرض عوامل محیطی قرار بگیرید.و به پوست شما زمان کافی برای جذب و تأثیر پذیری بهتر را میدهد.

رژیم های غذایی درخشان کننده

همانطور که گفته میشود، شما همان چیزی هستید که میخورید! مواد مغذی موجود در هویج،کدو تنبل،و سیب زمینی برای پوست مفید میباشد. این ترکیب آلی حاوی رنگدانه های قرمزو نارنجی قوی است که می تواند به درخشندگی پوست کمک شایانی کند.