lemon-skin-care-tipsمه شو: اگر به دنبال چیزی هستید که به تمامی نیازهای زیبایی شما پاسخ دهد، به چیزی غیر از لیمو نخواهید رسید. لیمو، میوه ای است که همیشه در دسترس بوده و سرشار از ویتامین C، فسفر و کربوهیدرات می باشد.

تمام مرکبات بخصوص لیمو، برای درمان لکه های تیره، لکه های سن و کک و مک فوق العاده مفید هستند. فقط کافی است که آب لیموی تازه را بر روی هر منطقه آسیب دیده، قرار دهید تا به پوستی صاف، انعطاف پذیر و بی عیب و نقص دست یابید. در طی زمان، شاهد کاهش لکه های تیره خواهید بود. اسید سیتریک موجود در لیمو، به روشن کنندگی و سفید کنندگی پوست کمک می کند. در اینجا به کاربردهای زیبایی لیمو اشاره خواهیم کرد:

1- آب لیمو، برای درمان آکنه:

برای درمان آکنه، کمی آب لیموی تازه را با آب رقیق کرده و به کمک یک پد پنبه ای، آن را بر ناحیه آسیب دیده قرار دهید. پس از 15 دقیقه پوست خود را با آب سرد بشویید. استفاده منظم از آب لیمو برای بهبود آکنه بسیار مفید می باشد.

علاوه بر این، می توانید روزانه یک لیوان آب لیموی تازه بنوشید تا سیستم داخلی بدن خود را پاکسازی نمایید. با این کار پوستی درخشان و بدون آکنه خواهید داشت. به منظور تهیه این نوشیدنی مفید، 3 قاشق غذاخوری آب لیمو را به یک لیوان آب ولرم اضافه نمایید. می توانید کمی عسل نیز به آن بیافزایید.

2- آب لیمو، سفید کننده پوست:

اسید سیتریک موجود در آب لیمو، به عنوان یک ماده سفید کننده طبیعی شناخته شده است. خواص سفید کنندگی آن موجب روشنی رنگ پوست می گردد.

2 قاشق غذاخوری آب لیمو را با 3 قاشق غذاخوری آب ترکیب نمایید و آن را بر تمام پوست صورت و گردن خود بمالید. پس از 30 دقیقه پوست خود را بشویید. به منظور دستیابی به نتیجه هرچه بهتر و سریعتر، روزانه این عمل را تکرار کنید. برای کاهش هرگونه تحریک پوستی، می توانید یک قاشق غذاخوری عسل نیز به این ترکیب، بیافزایید.

3- لیمو، از بین برنده جوش:

لیمو یکی از بهترین داروهای شناخته شده جوش و کم رنگ کردن اثر آن بر روی پوست صورت می باشد. بدین منظور، فقط کافیست که پوست خارجی لیمو را بر روی پوست بمالید و اجازه دهید 10 دقیقه روی پوست شما بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید. با تکرار این عمل، در طی چند روز شاهد تغییرات خواهید بود.

4- لیمو، از بین برنده جوش های سرسیاه:

استفاده مستقیم از آب لیموی تازه بر روی جوش های سرسیاه، در از بین بردن آنها بسیار مفید می باشد. اسید سیتریک موجود در لیمو، میزان چربی را کاهش می دهد که مسبب ایجاد جوش های سرسیاه می باشد.

5- لیمو، بهبود دهنده تیرگی های پوست آرنج:

پوست لیمو را بر تیرگی های پوست آرنج قرار دهید. این عمل موجب کاهش و بهبود لکه های تیره پوست آرنج می گردد.

6- لیمو، تقویت کننده مفاصل انگشتان:

آب لیموی تازه را در یک ظرف بزرگ بریزید و سپس انگشتان دست خود را در آن قرار دهید. با این کار، مواد معدنی به مفاصل شما می رسد. سعی نمایید این عمل را قبل از خواب انجام دهید. آب لیمو باعث افزایش پروتئین و کراتین در مفاصل شده و باعث قوی تر شدن و سلامت آنها می گردد.

7- ماسک ضد چروک با آب لیمو:

یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق چای خوری آب لیمو مخلوط کرده و سپس چند قطره روغن بادام به آن اضافه کنید. آنها را خوب با هم مخلوط کرده و سپس این ماسک ضد چروک را بر پوست صورت و گردن خود قرار دهید.

8- ماسک مرطوب کننده پوست با آب لیمو:

عسل، عصاره آب لیمو و روغن زیتون را به میزان مساوی با هم مخلوط کنید. این ماسک، مناسب پوست های خشک می باشد. با استفاده از این ماسک عالی، پوستی انعطاف پذیر و مرطوب داشته باشید.

9- لایه برداری با آب لیمو:

نصف یک لیمو را آب گرفته و با 2 قاشق غذاخوری شکر مخلوط نمایید. این ترکیب را مانند یک لایه بردار استفاده کنید. این لایه بردار و اسکراب عالی، لکه ها و تیرگی های پوست را از بین می برد و به شما پوستی صاف و نرم می بخشد.

10- ماسک درخشان کننده پوست با آب لیمو:

یک قاشق غذاخوری آب لیمو را با یک سفیده تخم مرغ و آب انگور مخلوط نمایید. این ماسک باعث نرمی و درخشش پوست شما می گردد.