با نگاهی به اطراف کتاب فروشی ها ، انواع اقسام کتاب هایی را می بینید که درباره رژیم غذایی هستند.علی رغم جلد براق و جذاب و ادعاهای خوشبینانه ، اکثر این کتاب ها با اطلاعات و پیام های غلط پر شده اند.

غذاهای رژیمی برای بسیاری عجیب و غریب و گیج کننده هستند. کم کالری ، کم چرب ، بدون سدیم ، بدون قند ، ..... در آخر هم بسیاری از این غذاهای رژیمی هدفی که رژیم گیرنده به دنبال آن است را محقق نمی سازند. انواع بسیاری از اسنک های با کالری پایین در بازار وجود دارد که هیچ کدام نمی توانند کالری بدن را تنظیم کنند. در کنار همه اینها مردم معمولا به یک بسته از این اسنک ها بسنده نمی کنند .

شما برای لاغر ماندن به رژیم های غذایی پیچیده و عجیب و غریب نیاز ندارید. فقط کافی است مواد غذایی مصرفی خود را هوشمندانه انتخاب کنید ، مراقب مقدار غذای خود باشید و فعالیت های ورزشی را فراموش نکنید. درست غذا خوردن از هر رژیمی سودمند تر است. پس به جای رژیم غذایی ، دنبال مواد مغذی باشید.

در اینجا پنج ماده غذایی را که به شما کمک می کند اندام زیبایی داشته باشید معرفی می کنیم.

سیب

سیب یکی از منابع غنی فیبر بشمار می رود که نه تنها به هضم غذا و سیستم گوارشی کمک می کند، بلکه بدون کالری اضافی ، به شما احساس سیری می دهد. طبق یکی از تحقیقات انجام شده ،زنانی که روزانه سه عدد سیب یا گلابی را به وعده های غذایی خود اضافه می کنند ، نسبت به کسانی که بیسکوییت جو مصرف می کنند ، وزن بیشتری از دست می دهند. با این حال که این میوه ها دارای میزان فیبر برابر با بیسکوییت جو هستند. علاوه بر همه اینها ، مواد غذایی ترد می توانند مغز را به اشتباه بیاندازند تا شما احساس سیری کنید. عمل جویدن به مغز سیگنال هایی می فرستد و در این صورت بدن شما فکر می کند بیشتر از آنچه باید غذا خورده و احساس سیری کاذب بوجود می آید.

بادام

اگر به دنبال یک میان وعده خوشمزه هستید. یک مشت بادام گزینه مناسبی برای شماست. بر اساس یکی از تحقیقات انجام شده در سال 2009 ، زنانی که در هفته حداقل دو بار آجیل مصرف می کنند ، در کاهش وزن موفق ترند. برای کارشناسان تغذیه ، بادام یکی از محبوب ترین مواد غذایی است. بادام حاوی فیبر و پروتئین است که هر دو ماده به شما احساس سیری می دهند. علاوه بر این ، بادام نیز نیاز به جویدن زیاد دارد و همین عاملی برای سیر شدن شما به حساب می آید.

سالمون

شواهد نشان داده چربی موجود در غذاهایی مانند سالمون احساس سیری را افزایش می دهد. سالمون کالری زیادی ندارد و در عین حال منبع غنی پروتئین به شمار می رود.

تخم مرغ شکی نیست که پروتئین هم مانند فیبر احساس سیری در بدن ایجاد می کند. برخلاف اعتقاد بعضی از مردم مبنی بر ناسالم بودن تخم مرغ، این ماده غذایی سرشار از پروتئین، به شما کمک می کند وزن خود را در شرایط ایده آل حفظ کنید.

گوجه فرنگی

با وجود اینکه سبزیجاتی مانند هویج ، کرفس و اسفناج ، وزن را در شرایط ایده آلی قرارمی دهد، شما نمی توانید در مصرف این سبزیجات زیاده روی کنید. سبزیجات دیگری نیز هستند که در متناسب ماندن اندام شما موثر خواهند بود. گوجه فرنگی برای کمک به شما در کاهش و حفظ وزن یکی از بهترین گزینه هاست. گوجه فرنگی یکی از مواد غذایی است که علاوه بر سالم بودن ، بسیار خوشمزه است و می توانید از خوردن آن به اندازه غذاهای چرب و پر کالری لذت ببرید.