مهم نیست بوی گلی مخصوص باشد و یا رایحه ی وانیل فرانسوی ، همه ما رایحه ای که مانند امضا با آن شناخته می شویم را دوست داریم .

اخباری که اخیرا منتشر شده نشان می دهد که متاسفانه عطر های تجاری حاوی ترکیبات مضری هستند که نام این ترکیبات حتی گاها روی عطر نوشته نمی شود . اما خبر خوب اینکه شما می توانید از برخی از روغن های گیاهی به عنوان عطر استفاده نمایید .

البته روغن های گیاهی فوایدی بسیار بیشتر از تنها رایحه ی خوش دارند . بسیاری از این روغن ها در درمان از طریق آروماتراپی مورد استفاده قرار می گیرند و قادر به ایجاد آرامش در ذهن و خلق و خوی انسان می باشند . می توانید به کمک این روغن ها با انرژی به کارهای خود در طول روز بپردازید .

هرچند در تمام فرهنگ های باستانی همواره از این روغن ها استفاده می شده است ، علم امروزی نیز فواید آنها را تایید می کند.

در این بخش لیستی از پنج روغن گیاهی آرامش بخش را برای شما آماده کردیم .

روغن اسطوخودوس همه ی ما اسطخودوس را به دلیل فوایدد بی نظیر و ملایمش می شناسیم . اسطوخودوس آرامش ذهن را افزایش می دهد و شما برای بهبود حال روحی خود به دارویی بیشتر از این نیاز نخواهید داشت .

راه های زیادی برای استفاده از اسطوخودوس وجود دارد . می توانید آن را در چای و یا وان حمام خود بریزید و حتی از آن به عنوان مکمل استفاده نمایید.

روغن یاس اگر اسطوخودوس را دوستی در نظر بگیریم که بعد از یک روز سخت به کمک شما می آید ، یاس نیز دوستی است که در تمام طول روز به شما انرژی می بخشد . در واقع یاس انگیزه و احساس شما را افزایش می دهد . یاس گیاهی است که در عین آرامبخشی ، روز شما را پر هیجان و پر انرژی می سازد .

روغن ترنج متخصصان آروماتراپی سال ها است که از روغن ترنج برای ایجاد انرژی مثبت در افراد استفاده می کنند .

روغن گریپ فروت روغن گریپ فروت مکمل بسیار خوبی برای محلول های پاک کننده محسوب می شود . در بحث مراقبت از پوست هم گریپ فروت برای پوست های چرب مورد استفاده قرار می گیرد . در آروماتراپی هم از این روغن برای اثرات آرام بخشی آن استفاده می کنند. گریپ فروت رایحه ای مفرح دارد که ذهن شما را به هوش نگه می دارد . می توانید نصف یک گریپ فروت را در وعده صبحانه بخورید .

در حالی که گریپ فروت خود رایحه ای متمایز دارد ، در ترکیب با دیگر روغن ها نیز دلپذیر تر می شود .

روغن شاه پسند لیمویی با رایحه ای لطیف که تولید مصنوعی آن بسیار دشوار است ، روغن شاهپسند لیمویی فواید خاصی دارد . این روغن جادویی جزو روغن های نشاط آور و آرامبخش است . می توانید آن را در اطراف خانه و اتاق خود اسپری کنید تا خوابی آرام داشته باشید .