آیا پسوریازیس با تغییرات هورمونی ارتباط دارد؟

شواهد روشنی در این رابطه وجود ندارد ولی بعضی از خانم ها تغییر در بیماری به صورت دوره های ماهیانه را گزارش کرده اند. در اکثر بارداری ها، پسوریازیس نیز متفاوت خواهد بود و عموما بهبود پیدا می کند ولی در بعضی موارد می تواند بدتر شود. این حقیقت که دو زمان اوج شروع پسوریازیس، حدود زمان بلوغ و یائسگی است. نقش بعضی عوامل محرک هورمونی را مطرح می کند ولی تا کنون هیچ مطالعه ای تاثیر درمان هورمونی را مطرح نکرده است.

آیا باید تخت آفتابی بخرم؟

خیر، نور ماوراء بنفش می تواند باعث ایجاد سرطان های پوستی شود و باید به طور صحیح کنترل و دوز تجمعی آن به صورت دقیق پایش شود. در صورتی که در مواجهه با خورشید، پسوریازیس شما بهتر می شود باید ارجاع به مراکز تخصصی را مدنظر قرار دهید.

من یک دوره پسوریازیس گوتیت داشته ام، آیا به پسوریازیس پلاک مبتلا خواهم شد؟

پسوریازیس گوتیت می تواند تنها تظاهر اولیه باشد ولی می تواند در بیمارانی هم که پسوریازیس ثابت شده دارند، اتفاق بیفتد. در مقایسه با فردی که هیچ گاه به پسوریازیس گوتیت مبتلا نشده است، فردی که یک دوره پسوریازیس گوتیت را تجربه کرده است احتمالا شانس بیشتری برای ایجاد پسوریازیس پلاک دارد ولی هنوز نمی توان با قطعیت در این رابطه صحبت کرد.

آیا باید تمام پسوریازیس خود را درمان کنم؟

خیر، این پوست شما و بیماری پسوریازیس شماست. عدم درمان بعضی نواحی، در پیشرفت کلی مشکل اثری نخواهد داشت. بعضی از مردم تنها بر روی درمان نواحی قابل رویت بدن متمرکز می شوند و درمان های فعال را بر روی صورت و دست ها استعمال می کنند، در عین حال در سایر نواحی از مرطوب کننده استفاده می کنند تا این نواحی را در حد ممکن بدون مشکل حفظ کنند، استفاده از یک مرطوب کننده، حتی در صورتی که شما تمایل ندارید تمام پلاک ها را به صورت فعال درمان کنید. همواره می تواند ارزشمند باشد.