در یک خانه معمولاً زنان وظیفه پرداخت صورتحساب های ماهیانه را به عهده می گیرند، اگر مجردید این موضوع در مورد تان صدق می کند اما زنان متأهل اغلب خودشان در نقش نوشتن و پر کردن چک ها ظاهر می شوند. شگفت اینکه تعداد زیادی از انان نسبت به مدیریت پولشان و یا دخالت در مدیریت مالی خانواده گرایشی ندارند. خوب اگر شما میتوانید صورتحساب ها را بپردازید پس می توانید در مفهوم بسیار ساده، پول خود را مدیریت کند.

پرداخت صورتحسابهای خانه شما را در موقعیت عالی قرار میدهد که درک کنید و در راهبردهای سرمایهگذاری خانواده شرکت نمایید. چه کسی بهتر از شما میداند چه چیزی وارد و یا چه چیزی خارج می شود؟ مجرد یا متاهلی، مشکلی این است که شاید شما بیشتر به انجام امور منزل بپردازید تا اینکه به تصویر بزرگ نگاه کنید. مدیریت امور مالی خانه چیزی بیشتر از این است که فقط اطمینان حاصل کنید طلبکاران شما پولشان را سر وقت می گیرند. مدیریت پولی به معنی اطمینان حاصل کردن از این است که شما و خانواده تان از نظر مالی تامین هستید. چیزی مثل تفاوت بین خریدن خوار و بار و درست کردن غذاست. یکی کار است و دیگری مستلزم مهارت، خلاقیت و اجرا.

در جلسه ای که من با چند زن مشاور سرمایه گذاری و حسابدار رسمی داشتم، یک داستان درباره زنی شنیدم که تمام مسئولیت مدیریت پول خانه را هر روز به عهده داشت اما وقتی راهبردهای سرمایه گذاری مورد بحث قرار گرفت از او خواسته شد اتاقی را ترک کند. من از دهانم پرید و پرسیدم که آیا این اتفاق در سال ۲۰۰۴ یا دهه های قبل از آن اتفاده است؟ اما مطمئن شدم که این اتفاق اخیرا افتاده و ممکن است در خانه های بسیاری هم رخ دهد. آنچه که من را حتی بیشتر از این حقیقت که از آن زن خواسته شد اتاق را ترک کند شگفت زده کرد این بود که او خیلی راحت اطاعت کرد. موضوع همان "دختر خوب" بودن است.

توصیه های آموزنده

در فراینده برنامه ریزی مالی یک کارمند نباشید، یک شریک مالی باشید.

با همسر یا شریک خود درباره راهبردهای سرمایه گذاری صحبت کنید. به او اطلاع دهید که شما مایلید در بحث ها، ملاقاتها و تصمیمات مربوط به سرمایه گذاری مشارکت کنید. پیشنهاد کنید ملاقاتها در زمانی که برای هر دو طرف راحت است برنامه ریزی شود. فکر نکنید چون فعلاً شامل آن نیستید از شما استقبال نمی شود. اگر از قبل تمایل و علاقه خود را بیان نکنید شریک یا همسرتان فقط فکر میکند شما اصلاً نمی خواهید بحث شوید.

گزارش مالی که با پست یا از طریق آنلاین برایتان می آید را بخوانید.

نامه ها را کنار نگذارید که بعداً بخوانید (اگر شما مثل من هستید احتمالأ ترجیح میدهید این کار را انجام دهید) و یا برای همسر یا شریکتان بگذارید که او بعداً بخواند. از زمان "پولدار شدن" خود برای بحث کردن و فهمیدن درباره سرمایه گذاری های خود استفاده کنید. شما نباید آنها را بیش از اندازه تجزیه و تحلیل کنید. کار سادهای که من هر ماه در مورد گزارشات انجام می دهم، نگاه کردن به خط آخر أنهاء جهت مقایسه ماه به ماه است، آیا من نسبت به ماه قبلی پولی بیشتری در حسابم دارم، اگر نه چرا نه؟ آیا علتش این است که بازار خرید و فروشی در ماه گذشته کساد بوده که در این مورد البته من احتمالاً با مشاور مالی خود درباره اینکه آیا باید کاری درباره آن انجام دهم یا خیر، صحبت خواهم کرد. ممکن است به این دلیلی باشد که کسی از حساب ها پولی بیرون کشیده یا اینکه اشتباهی رخ داده است. در هر صورت اگر به آنها نگاه نیندازید چیزی نمی فهمید.

جسور و شجاع باشید.

حقیقت این است که عده زیادی از مردان، همسرانشان را درباره پول و امور مالی خانواده بی خرد و جاهلی نگه می دارند، باید بدانید که فقط برای زنان، پول از نظر عاطفی یک موضوع سنگین و غیر قابل فهم نیست بلکه برای مردان هم می تواند اینطور باشد. بخصوصی مردانی که کار بزرگ مدیریت امور خانواده را انجام نمیدهند. اگر پیشنهاد شود که شما نباید سر کوچک خود را نگران پول کنید، بگویید و ثابت کنید که نگران آن نیستید بلکه علاقمند به یادگیری هستید و دوست دارید بدانید پول خانواده کجا میرود.