پبشگیری از ابتلا به سرطان با فعالیت بدنی

صرف نظر از نوع فعالیت مورد علاقه شما، مهم است که با دکتر خود مشورت کنید تا اگر لازم باشد قبل از انجام این کار، تمرین منظم داشته باشید. برای پبشگیری از ابتلا به سرطان ، فعالیت بدنی به اکثر مردم توصیه میشود. اما نه لزوما برای همه.

میتوانید در صورت رضایت پزشک خود، یک فیزیوتراپیست حرفه ای واجد شرایط نیز داشته باشید تا یک برنامه ورزشی مناسب ، ایمن، کارآمد و لذت بخش را برای شما طراحی کند.

اگر شما قبلا از لحاظ فیزیکی هرگز فعال نبودید، لازم است که به آرامی شروع و به تدریج تلاش خود را افزایش دهید. در زمانی که قادر به ورزش کردن نیستید، زیادی به خودتان سخت نگیرید. هدف این است که یک انسان فعال باشید بدون هیچگونه ناراحتی.

برخی فعالیت ها ممکن است برای کسانی به یک کار غیر ممکن تلقی گردد. یک دونده ماراتون که به سرطان ریه مبتلا شده، ممکن است هرگز دیگر قادر به شرکت در ماراتون نباشد. اما این دلیل نمیشود که فعالیت خود را متوقف کند. فقط هدف ها تغییر میکند. من فکر می کنم که فهمیدن این مطلب برای مردم خیلی مفید خواهد بود. هنوز خیلی کارها یی که شما می توانید انجام دهید وجود دارد. من امروز تقریبا همه فعالیت های قبل خودم را انجام میدهم. مهم این است که انجام میدهم. مهم نیست که با سرعت کمتر یا شدت کمتر است. خانم دانته

توصیه ها :

  • قبل از شروع هر گونه فعالیت فیزیکی با دکتر خود مشورت کنید. به طور کلی، ورزش های سبک مانند پیاده روی به آرامی، کشش و یا شنا برای شما مناسب است.
  • برای فعالیت های شدیدتر مانند باغبانی حرفه ای، پارو زدن، دوندگی و یا بدنسازی، بسیار مهم است که ابتدا با دکتر خود صحبت کنید.
  • سعی کنید در زمانیکه انرژی زیادتری دارید، تمرین ورزشی بیشتری انجام دهید.
  • یک مکان مسقف مانند یک مرکز خرید نزدیک محله بیابید که در آن بتوانید حتی در آب و هوای بد هم راه بروید.
  • معمولاً اتومبیل خود را دورتر از مطب دکتر یا فروشگاه پارک کنید تا مجبور شوید حتی چند قدم هم که شده بیشتر راه بروید.