ویژگی و نیازمندی های نوزادان در 3 ماهگی

سه ماهگی

کودک شما در این سن شروع به کنترل حرکات سر می کند همچنانکه گردن او قوی تر می گردد قادر خواهد بود که سرش را به اطراف بچرخاند و به چیزهای مختلف نگاه کند.

کودک شروع به شناخت بدن خود می کند و ساعتها سرگرم بازی و حرکت با انگشتانش می شود. او انگشتانش را می تواند باز و بسته نماید و ممکن است حتی برای چند ثانیه بتواند یک اسباب بازی را در دستش نگه دارد. وقتی او را بر زمین می گذاریم، مشاهده خواهید کرد که خیلی دست ها و پاهایش را تکان می دهد.

وقتی کودک بر روی شکم خوابانده می شود، می تواند چند ثانیه سرش را بالا نگه دارد.

اولین لبخندهای کودک، حرکاتی رفلکسی هستند، اما بعد از مدتی او یاد خواهد گرفت. که در پاسخ به لبخند شما، او هم لبخند بزند. در هر بار او حدود 4 یا 5 بار لبخند می زند، سپس مدتی حدود نیم دقیقه مکث کرده و دوباره شروع به لبخند زدن می کند.

کودک شما همچنین به صبحتهای توجه می کند. او با حرکات لبها و زبانش و در آوردن صداهای مخصوصی پاسخ شما را خواهد داد. بعلاوه او با حرکت دادن تمام بدنش به شما پاسخ داده و احساساتش را از طریق بروز می دهد. وقتی او عصبانی، ناراحت یا تنها است، با گریه کردن از شما کمک می خواهد.

کودک به موقعیتهایی آشنا که هرروز تکرار می شوند عادت کرده و به آنها واکنش نشان می دهد مثلا وقتی می فهمد که موقع حمام و آب بازی رسیده است خیلی خوشحال می شود. در سه ماهگی کودک شما شبها مدت بیشتری خواهد خوابید و شما احتمالاً خواهید فهمید که او به خواب کمتری در طول روز نیاز دارد. بنابراین با بازی کردن و صحبت کردن با او و ایجاد سروصدا و تحریک او کاری نمایید که در طول روز بیشتر بیدار بماند.

وقتی شما دستهای کودک را در سه ماهگی می کشید، او کنترل بیشتری روی حرکات سر خواهد داشت.

از آنجایی که گردن او قوی تر شده است می تواند بیشتر سرش را نگه دارد.