واکنش بدن انسان در برابر صداهای شدید

طی یک آزمایش تحقیقاتی بر روی انسان. تعدادی کارگر را یک روز در محلی که سروصدای شدید وجود دارد به کار واداشته اند و بعد همین گروه را روز بعد در محلی مشغول کار کرده اندکه سروصدای در کار نبوده و محیط کاملاً آرام و خاموش بوده است و وقتی خون این کارگران را در دو روز پیایی آزمایش کرده اند دیده اند که منیزیم Megnesium خون کارگران در آن روز که در محیط پر سروصدا کار کرده اند. خیلی کاسته شده و روز بعد که در محیط آرام به کار پرداخته اند منیزیم خونشان بالا رفته است و وقتی به همین کارگران در روزی که در محیط پرسروصدا کار می کرده اند مقداری غذاهای منیزیم دار مثل سبزیجات، موز، غلات، حبوبات، گردو، فندق، سویا، بادام زمینی خورانده شده است دیده شده که در برابر استرس و انواع ناراحتیهای مشابه آن مقاومت قابل ملاحظه ای پیدا کرده اند. با این تحقیق، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که کمبود منیزیم در غذا می تواند منجر به استرس های بسیار شدید شود و تنها راه درمان این نوع بیماری به جای استفاده از انواع و اقسام داروهای ضد استرس توصیه کردن خوردن غذاهای منیزیم دار به آنها است.

بچه هایی که دائم گریه می کنند و شبها خوابشان نمی برد و مادر مجبور است تا صبح آنها را راه ببرد به کمبود منیزیم در بدن دچار هستند. مادران این نوع بچه ها بایستی تا می توانند غذاهای منیزیم دار بخورند و این منیزیم از راه شیر به طفل منتقل می شود. این را نیز نباید فراموش کرد که این مادران یعنی مادرانی که از شب تا صبح فرزندانشان از راه می برند و از این طریق می خواهند بی خوابی و بی تابی او جبران کنند خودشان به کمبود منیزیم بدن و بعد به استرس دچار می شوند.

البته همان طوری که قبلاً نیز ذکر کردیم غذاهای بسیاری دارای منیزیم هستند که مهمترین آنها عبارتند از غلات، موز، گردو، فندق، سبزیهای تازه، بادام زمینی و حبوبات.