اگر می خواهید در مواقع استرس، آرامش داشته باشید از کرفس استفاده نمایید این میوه برای سیستم عصبی مرکزی یک آرامش بخش به حساب می آید.

از مصرف روغنهای جامد بپرهیزید زیرا استفاده از روغنهای جامد سبب بالا رفتن کلسترول خون میگردد و بجای آن از روغن های مایع گیاهی مانند روغن زیتون و کنجد استفاده نمایید.

پرهیز نمودن از پرخوری بسیار مهم است، آن قدر گرسنه باش که با ولع غذا بخوری و کمی مانده سیر شوید دست از غذا بکشید.

برای اینکه از فواید میوه ها بیشتر بهره ببرید حتما آن میوه ها را در فصلش بخورید زیرا که طبیعت ما آن را بهتر جذب خواهد کرد.

کسانی که تب دارند یا در بدن آنها ورم وجود دارد از رفتن به حمام خودداری کنند.

هنگامی که در جایی جز خانه غذا میخورید، غذایی بخورید که برای شما مضر نباشد به دنبال سادگی غذا بروید نه به دنبال مزه، شکل و قیافه آن.

غذاها را به صورت کم چرب تهیه نمایید. اگر از گوشت مرغ یا گوشت قرمز استفاده می کنید چربی های آن را جدا کنید.

از مصرف نوشابه های گازدار به علت قند زیاد پرهیز و به جای آن از دو غ پاستوریزه و اب بهداشتی استفاده کنید.

استفاده از سس مایونز را کم کنید و از قرار دادن کره حیوانی یا گیاهی در کنار غذاها مثلاً چلوکباب یا جوجه کباب خودداری کنید.

مواد غذایی خام و پخته را از هم جدا کنید گوشت قرمز، مرغ، ماهی و تخم مرغ خام را از مواد غذایی دیگر دور نگه دارید.

از تماشای بیش از حد تلویزیون خودداری کنید زیرا علاوه بر هدر دادن وقت باعث ضرر و زیان جسمی زیاد نظیر ضعف چشم و کم تحرکی می گردد۔

سعی کنید از مصرف غذاهایی که به آنها شکر اضافه شده خودداری کنید. شکر ارزش غذایی نداشته فقط انرژی را زیاد می کند بهتر است به جای شکر از عسل یا خرما استفاده کنید.

اگر مواد غذایی سرد شده در یخچال، بوی خود را از دست دهد. دور ریختن آن توصیه می شود.

از مصرف موادی مانند چیپس، سوسیس، پفک، کالباس، پنیر، آب نبات و شیرینی های خامه ای خودداری و در عوض از لبنیات کم چرب، شیر و ماست استفاده نمایید.

هنگام استفاده از سالادها سعی نمایید حدود نیم ساعت قبل از غذا یا دست کم همراه غذا مصرف نمایید و از خوردن آن بعد از غذاخودداری نمایید.

هنگامی که از خواب بر می خیزید، مصرف یک لیوان آب موجب کاهش غلبةلظت خون و جلوگیری از چسبندگی پلاکتها میگردد.

اگر گوشت زیادی میخورید از گوشت گاو و گوساله استفاده نکنید و پس از خوردن آن مقداری روغن زیتون همراه آن استفاده کنید.

هنگام صرف غذا از صحبت کردن، عصبانیت، درگیری، مکالمه تلفنی و اضطراب پرهیز کنید.

هرگز قوطی کنسرو را به طور مستقیم روی شعله اجاق گاز قرار ندهید، زیرا عملی از بین رفتن میکروب و سم آن به طور کامل صورت نمی پذیرد.

از مصرف زیاد مواد سرخ کرده بپرهیزید زیرا موجب عدم جذب ویتامین C در بدن می شود.

این مواد خوراکی را حتما با یکدیگر میل کنید گردو با پنیر، تخم مرغ با پیاز، هندوانه با سکنجبین و زردآلو با مغز هسته آن

از قرار گرفتن در معرض باد سرد کولر دوری کنید زیرا این امر سبب چین و چروک پوست میگردد.

بعد از صرف ناهار اگر می توانید به پشت دراز بکشید در حالی که پای راست را روی پای چپ قرار داده اید مدت 15 تا 20 دقیقه استراحت کنید.

بهتر است روغن تا حد امکان فقط یک بار تحت حرارت و مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین هر بار از مقدار کمی روغن استفاده کنید و روغن داغ شده را دوباره به ظرف اولیه آن باز نگردانید.

چای را خیلی داغ نخورید. خوردن مایعات خیلی داغ ممکن است به مخاط گلو و نای آسیب برساند و به بروز سرطان منجر شود همچنین از نگهداری چای در فلاسک خودداری کنید و به جای چای، آب در فلاسک بریزید.

مصرف نمک را به حداقل برسانید و سر سفره به غذا نمک اضافه نکنید، زیرا مصرف زیاد نمک در هر سنی می تواند باعث افزایش فشار خون و افزایش شانس ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی گردد.

از کم تحرکی و یکجانشینی بپرهیزید زیرا کم تحرکی بیماریهای مختلفی از جمله یبوست، بواسیر، خواب آلودگی چاقی و سرگیجه را به همراه دارد.

از شستشوی مکرر صورت با آب و صابون خودداری کنید زیرا این امر سبب از بین رفتن چربی پوست و در نهایت سلامت پوست میگردد. برای این کار شستشوی صورت یک بار و آن هم صبح زود کافی است.

از استحمام زیاد بپرهیزید زیرا این امر سبب از بین رفتن چربی های پوست و مو شده و باعث خشکی پوست بدن، ریزش موی سر و چروک شدن پوست بدن میگردد.

اگر بدن خود را به استفاده از آنتیبیوتیک عادت دهید آسیب های جبران ناپذیری را به سیستم ایمنی وارد کرده و بهتر است به جای آن از داروهای گیاهی تقویت کننده سیستم دفاعی استفاده کنید.

از خوردن سبزیجاتی که آب آنها از طریق فاضلاب تامین می شود، همچنین از مصرف میوه و سبزیجاتی که گلخانه ای هستند. خصوصاً خیار و گوجه فرنگی تا جایی که امکان دارد پرهیز کنید.

قبل از مصرف و خوردن آب، آن را حتما بجوشانید و بعد آن را پس از خنک کردن بنوشید. وقتی آب جوشانده شود، سبک می شود، به همین دلیل وقتی آب وارد بافت بدن می شود به راحتی از بافت بدن خارج می شود و مواد و مشتقات محلول درآب در بافت نمی ماند.

تا زمانی که تشنه نشدید آب ننوشید. هر چند بدن به صورت روزمره تا ۹ لیوان به آب نیاز دارد ولی به هیچ عنوان به اجبار آب نخورید، زیرا کلیه ها، روزی ۱۸۰ لیتر آب را برای بدن تصفیه می کنند. وقتی شما حجم آب بدن را زیاد می کنید، فشار کار، روی کلیه هاست که عاملی پیری زودرسی بدن خواهد شد.