از دستان خود بعنوان وسیله ای برای اندازه گیری استفاده کنید بر خلاف باور عموم ، با حرارت موهایتان زودتر خشک نمی شوند ، بلکه حرارت باعث می شود بافت مو به سادگی آسیب ببیند . تنظیم حرارت مناسب به ضخامت، زبری و بافت موهای شما بستگی دارد. در حالت ایده آل باد سشوآر نباید پوست پشت دست را بسوزاند. همانطور که یک متخصص ریزش مو از شیکاگو توصیه می کند ، برای فر و صاف کردن ، حرارت بین 200 تا 400 درجه فارنهایت ، بسته به ضخامت مو ، مورد نیاز است.

با سیلیکون از موهای خود محافظت نمایید قبل از سشوار کشیدن ، فر و صاف کردن بهتر است یک محافظ حرارتی را روی موهای مرطوب خود اسپری کنید . اما باید مطمئن شوید محصولی که به این منظور استفاده می کنید از بهترین نوع آن است. از نظر متخصصین پوست اسپری سیلیکون بهترین گزینه می باشد . سیلیکون بعنوان محافظ ، موها را پوشش می دهد. برای اینکه بدانید محصولی دارای سیلیکون است به مواد تشکیل دهنده آن توجه کنید .

فاصله را رعایت نمایید زمانی که سشوار را در فاصله بسیار نزدیک و مستقیما روی موها می گیرید باعث آسیب های جدی می شود . بسیاری از مردم معتقدند استفاده از سشوار با این روش می تواند موها را لخت و خشک کند . اما متخصصان می گویند برای این منظور باید سشوار را دور از برس نگه داشته و از تماس مستقیم آن با مو اجتناب کرد. این روش باعث می شود موهای براق و صافی داشته باشید اما در دراز مدت می باعث خشکی و وارد آمدن آسیب های جدی به مو گردد . می توانید از گیاهان خانگی برای ترمیم موهای آسیب دیده خود استفاده کنید. از ابزار خوب و مناسب استفاده کنید صدها نوع بیگودی و سشوار در بازار موجود می باشد ، اما شما وسیله ای را تهیه کنید که به نظر بهترین نوع است. خوشبختانه با در نظر گرفتن چند ویژگی اصلی می توانید به این وسیله دست یابید . از نوع سرامیکی ابزارموجود استفاده کنید ، زیرا توزیع گرما در این نوع وسایل بصورت مساوی صورت می گیرد و در نتیجه کمترین آسیب را به مو وارد می آورد . همچنین مطمئن شوید که حرارت وسیله شما قابل تنظیم است . در این حالت می توانید حرارت مناسب را برای موهای خود تنظیم نموده و از آسیب بیشتر به موها جلوگیری نمایید.

آبرسانی

متخصصان پیشنهاد می کنند که حداقل هفته ای یکبار از سرم مرطوب کننده عمقی مانند روغن نارگیل و روغن زیتون برای موهای خود استفاده نمایید. زمانی که ازابزارهای حرارتی استفاده می کنید، آبرسانی موها ضروری به نظر می رسد. محصولات آبرسان ، با توجه به انواع موها ، تاثیرات متفاوتی دارند . به همین دلیل بهتر است آنها را پیش از مصرف امتحان کنید تا متوجه شوید کدام یک تاثیر بهتری روی موهای شما دارند و سپس آن را بعنوان ماسک موی طبیعی در خانه مورد استفاده قرار دهید . اما استفاده ی بیش از یک بار درهفته از این محصولات باعث چرب شدن موها می گردد.