مه شو: رنگ مو، سریعترین راه برای ایجاد تغییری بزرگ و چشمگیر در چهره و ظاهر افراد محسوب می شود.

چنانچه قصد دارید برای اولین بار، رنگ موی خود را تغییر دهید، مقاله زیر راهنمای خوبی در این زمینه برای شما خواهد بود.

Style: "Pilar_330_1:2way"

اینکه شما های لایت، لولایت یا رنگ مویی یکدست را انتخاب کنید، تفاوتی ندارد.زیرا رنگ موی متناسب با چهره هرفرد، ظاهر وی را به زیبایی متحول می سازد.

معمولا بار اول ها، همواره با کمی استرس و نگرانی همراه است، بخصوص زمانیکه بخواهید اینکار را در منزل و به تنهایی انجام دهید!چرا که احتمالا همه ما بارها در مورد آسیب های مو در رنگ کردن های داخل منزل شنیده و دیده ایم و همین موضوع، موجب افزایش نگرانی و صرف نظر از این کار خواهد شد.نگران نباشید، با شناخت اصول رنگ مو و تکنیک های آن و البته انتخاب رنگی مناسب، به خوبی از عهده این کار بر خواهید آمد.

اولین نکته ای که باید توجه خاصی به آن داشته باشید، انتخاب رنگ مویی است که مناسب با رنگ پوست و چشم های شما باشد.چون در صورت عدم وجود این تناسب،طبیعی بودن و زیبایی چهره، به مخاطره خواهد افتاد.فراموش نکنید که هدف از رنگ مو، افزایش جذابیت های طبیعی و زیبایی چهره است، نه نگاهی ساختگی و مصنوعی!

نکات مهم

برای اولین بار، رنگ مویی 2 درجه روشن تر یا تیره تر از رنگ طبیعی موهای خود را انتخاب نمایید.تغییر رنگ های بسیار اساسی و شدید را به حرفه ای های اینکار بسپارید و برای اولین بار، چنین کاری را امتحان نکنید.

رنگ موی خود را با بررسی رنگ های جدید و زیبا در مجلات و سایتهای زیبایی انتخاب کنید و به صرف زیبایی یک رنگ بر روی موهای یک هنرپیشه، مدل یا خواننده ای محبوب و مشهور، در مورد آن تصمیم نگیرید.این رنگ پوست و چشم ها و حتی سبک زندگی شما است که به بهترین نحو، شما را به سمت رنگی زیبا و مناسب هدایت خواهد کرد.

برای بار اول، به جای رنگ های دائمی ازانواع نیمه دائمی آن استفاده کنید تا پس از مدتی محو شده و در صورتیکه زیاد با آن خوشحال نبودید، مجبور به تحمل آن برای مدتی طولانی نباشید.در ضمن ، تجربه بهتری هم در زمینه انتخاب رنگ مو، به دست خواهید آورد.

یکی از مهمترین نکات قابل توجه، تست کردن رنگ قبل از رنگ کردن کامل موها می باشد.معمولا چگونگی تست هر رنگ، روی بسته آن نوشته شده است.این نوشته ها را دقیقا مطالعه کنیدتا مطمئن شوید هیچ گونه آلرژی، قرمزی یا خارشی را نسبت به رنگ مورد نظر پیدا نخواهید کرد.

به خاطر داشته باشید که به ندرت رنگ به دست آمده بر روی موی شما،دقیقا همان رنگی است که در تیوپ مورد نظر وجود دارد.بنابراین پیشنهاد می کنیم این رنگ را بر روی یک اینچ از قسمت پنهان موها در پشت گردن امتحان کنید تا اگر از این رنگ راضی نبودید، بتوانید آن را تغییر دهید.

دور تا دور صورت و زیر خط رویش موها را حتما با یک لایه کرم بپوشانید تا احیانا رنگی که روی پوست آمده، آن را رنگی نکند.

موهای تازه شسته شده را رنگ نکنید.رنگ مو باید روی موهایی گذاشته شود که زمانی از شستشوی آنها گذشته باشد تا چربی های طبیعی پوست و موی سر،در برابر رنگ مو، از آن بیشتر محافظت نمایند.

اگر موهایی بلند با تارهای ضخیمی دارید، بهتر است آنها را به 6 یا 8 قسمت تقسیم کرده و آنها را به نوبت رنگ کنید تا رنگ به طور یکنواخت در کل موها توزیع شود.

و در آخر، یکی دیگر از نکات بسیار مهم در رنگ کردن مو، مطالعه برچسب موجود بر روی جعبه رنگ موی مورد نظرو رعایت زمان ذکر شده بر روی آن می باشد.اگر رنگ مو، بیش از مدت لازم بر روی موها بماند، به دلیل متخلخل بودن بیشتر انتهای مو نسبت به ریشه آن، در این قسمت رنگ موی بیشتری جذب شده و تیره تر از ریشه مو خواهد شد.

این راهنمایی را پیگیری کنید و ما را در جریان نتایج مثبت و خیره کننده آن قرار دهید.

زیبا باشید.