a24

چنانچه شما از آن دسته بانوانی هستید که بدون پاک کردن آرایش صورت خود به رختخواب می روید، بدانید که دارید بزرگترین خیانت را به پوست صورتتان می کنید. در صورتی که باقیمانده مواد آرایشی روی سطح پوست شما باقی بمانند، جذب روزنه های پوستی شده و میتوانند سلامت پوستتان را به خطر بیندازند. پاک کردن آرایش به پوست فرصت میدهد تا نفس بکشد. توصیه های زیر را در پاک نمودن پوست صورت خود را رعایت کنید:

1- بهتر است یک پاک کننده آرایش خوب تهیه کنید. این از آن مواردی است که خرج کردن پول بیشتر به نفع سلامت پوستتان خواهد بود. مارکهای معروف تجاری لوازم آرایش، به طور معمول پاک کنندههای خوبی نیز به بازار عرضه می کنند.

2-برای پاک کردن آرایش چشم، از مواد پاککننده آرایش که ویژه چشم است، استفاده کنید. چشمان شما بسیار حساسند و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

3-برای پاک کردن آرایش چشمانتان، از حرکات ملایمتر دستتان روی پوست اطراف چشم استفاده کنید چون پوست این نواحی بسیار حساس است و امکان آسیب دیدن و چروک خوردن آن زیاد است.

4-آرایش صورت شما مانند کرم پودر و رژ لب به راحتی به وسیله پاک کننده های آرایشی که پایه آبی دارند، از روی پوستتان پاک می شوند ولی آرایش چشم مثل سرمه، ریمل و خط چشم نیاز به مواد پاک کننده قویتری دارند. این مواد پاک کننده باید پایه روغنی داشته باشند تا این مواد آرایشی سمج را از چشمان شما پاک کنند.

5-برای پاک کردن آرایش یک تکه پنبه یا پد پنبه ای را به مواد پاک کننده آغشته کنید و روی پوست صورت، اطراف چشم و گردن خود بکشید. در صورتی که با این روش، آرایش شما پاک نشد، چند نقطه از ماده پاک کننده را در چند جای صورتتان بگذارید، سپس با یک گلوله پنبه مرطوب آن را در تمام صورتتان پخش کنید؛ با این روش حتی مواد آرایشی نفوذ کرده به منافذ پوستتان نیز خارج می شوند.

6-پاک کننده هایی را که در آن الکل به کار رفته است، خریداری نکنید. این پاک کننده ها گرچه باعث می شوند در سطح پوستتان احساس تازگی کنید ولی در طولانی مدت موجب خشکی پوست شما می شوند.

7-در صورتی که اصلا آرایش نمی کنید، لازم است شما هم در پایان روز، صورتتان را با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید تا بقایای گرد و غبار و آلودگیهای هوا از روی سطح پوست شما پاک شوند. این روش از چرب شدن پوست شما و جوش زدن آن جلوگیری می کند. تمیزکردن منظم پوست آن را براق و سالم می کند.

8- کسانی که پوست حساسی دارند، باید در هنگام خرید پاک کننده ها دقت بیشتری به خرج دهند. میتوانید نمونه این محصولات را روی پوست بازویتان امتحان کنید و اگر به آن حساسیت نداشتید، آن را خریداری کنید. پاک کننده های ملایم برای شما مناسبتر هستند.