مه شو: وقتی صحبت از آرایش چشم ها به میان می آید، تنها یک قانون کلی وجود دارد و آن هم ایمنی و حفظ سلامت چشم ها است و این قانون باید باید در اولولیت تمامی اقدامات آرایشی مورد توجه قرار گیرد.این موضوع، بخصوص زمانیکه از لنز استفاده می کنید، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

le

در این مقاله، به چند نکته مهم و اساسی در اینباره خواهیم پرداخت.

از زمانهای قدیم، خانم ها برای خلق نگاهی زیباتر و جذاب تر، به آرایش چشم ها توجه خاصی داشته اند و این روزها، استفاده از لنز نه تنها برای بهبود دید افراد، بلکه به منظور زیبایی هر چه بیشتر چشم ها ، محبوبیت پیدا کرده است.

البته چنانچه به درستی از لنزها استفاده شود، می تواند در بسیاری از موارد، مزایای بیشتری نسبت به عینک داشته باشد.

به هر حال، آنچه در اینجا مورد بحث قرار می گیرد این است که این لنزها ، ضمن آرایش ، مشکلی را برای چشم ها ایجاد نکنند.

زمانیکه از لنز استفاده می کنید، از محصولات چرب و روغنی اجتناب کنید، چرا که این مواد می توانند با ورود به داخل چشم و رفتن به زیر لنزها، موجب خارش و حساسیت چشم ها شوند.تا جایی که امکان دارد، مواد آرایشی با پایه آب را انتخاب کنید.چون علاوه بر ایمنی بیشتر، لنزها را هم کمتر دچار آسیب هواهند کرد.

این نکته مهم را هم به خاطر داشته باشید که باقی ماندن آرایش چشم مثل ریمل یا سایه، در حالیکه لنزها هنوز داخل چشم هستند، ممکن است چشم را دچار سوزش، خارش یا آبریزش کند و از آنجاییکه چشم یکی از اعضای فوق العاده حساس بدن محسوب می شود، بهتر است سلامت آنها را در اولویت قرار دهیم.

10 توصیه مهم آرایش چشم همراه با لنز

1- شستن دستها قبل از گذاشتن لنز ، کاملا ضروری است

پیش از گذاشتن لنز، حتما دستها را شسته و بعد با حوله ای بدون پرز، آنها را خشک کنید.

برای جلوگیری از بروز هرگونه حساسیت یا تحریکات چشمی، از زدن هرگونه لوسیون، کرم یا مرطوب کننده به دستها، اجتناب نمایید.

2-گذاشتن لنز را قبل از آرایش چشم ها انجام دهید

یکی از قوانین طلایی استفاده از لنز این است که سعی کنی قبل از اینکه آرایش چشم ها را شروع کنید، لنزها را در داخل چشم قرار دهید.البته عکس این موضوع، صد در صد مردود نخواهد بود.اما از آنجاییکه ممکن است ذرات آرایش همراه با لنز وارد چشم شود، به منظور مراقبت بیشتر از چشم ها و جلوگیری از هرگونه عفونت چشمی، بهتر است لنز را قبل از آرایش چشم، داخل چشم قرار دهید.

3- از محصولات آرایشی ایمن و بدون حساسیت استفاده کنید

همانطور که در بالا اشاره شد، سعی کنید همواره از محصولات آرایشی فاقد چربی مثل ریمل و سایه بدون چربی استفاده کنید.به این ترتیب مطمئن خواهید بود که چربی مواد آرایشی وارد چشم نشده و با اینکار، احتمال قرمزی و خشکی چشم، تا حد زیادی کاهش می یابد.

برای محافظت هر چه بیشتر از چشم ها توصیه می کنیم محصولات آرایشی ضد حساسیت را انتخاب کنید تا خطری را برای سلامت چشم ها ایجاد نکند.

4- با وجود لنز، در آرایش چشم ها عجله نکنید

زمان استفاده از لنز، چشم ها بسیار حساس و آسیب پذیر تر خواهند بود.بنابراین در هنگام آرایش چشم، بسیار دقت کنید وآرام و با حوصله اینکار را انجام دهید تا مجبور به پاک کردن زیاد یا خاراندن چشم نشوید.تمرکز بیشتر بر آرایشی صحیح، مانع از درد و خارش چشم ها خواهد شد.

5- داخل پلک پایین را خط نکشید

به منظور پیشگیری از ورود ذرات مداد به داخل چشم، بهتر است از کشیدن خط در داخل پلک پایین اجتناب کنید و فقط پلک بالا را خط چشم بکشید.

چنانچه مایلید از مداد یا خط چشم برای پلک پایین استفاده کنید، توصیه می کنیم فقط زیر پلک پایین را به آرامی خط بکشید.

6- برس ریمل را از پلک دور نگه دارید

داشتن مژه هایی بلند و زیبا، در داشتن آرایشی جذاب، فوق العاده موثر است.اما فراموش نکنید زمانیکه از لنز استفاده می کنید، برس ریمل را خیلی نزدیک به پلک و مژه ها نگه ندارید.

سعی کنید طوری مژه ها را ریمل بزنید که آنها را کاملا رو به بیرون هدایت کنید و مراقب برگشت مژه ها به داخل چشم ها باشید.

برس ریمل را از قاعده مژه ها دور نگه دارید.

7-قبل از خواب، لنزها را از چشم خارج کنید هنگام خواب، حتما لنزها را از چشم بیرون بیاورید.بهتر است اینکار را قبل از پاک کردن آرایش چشم ها انجام دهید.به این ترتیب، از آسیب یا آلوده شدن لنزها هم جلوگیری خواهید کرد.

تاکید می کنیم هنگام درآوردن لنزها هم دست ها را کاملا بشویید.

8- لوازم آریشی خود را هر چند ماه یکبار، بازنگری و تجدید نمایید

توجه به عمر مفید و تاریخ انقضاء محصولات آرایشی، اهمیت بسیار زیادی در حفظ سلامت و زیبایی چشم ها خواهد داشت.

به خاطر داشته باشید که محصولات آرایشی را هر چند ماه یکبار تجدید کرده و همواره بهترین کیفیت آنها را انتخاب کنید.با توجه به این موضوع، مانع از عفونت، قرمزی و سوزش چشم ها خواهید شد.

9- برس های آرایشی را همواره تمیز و استریل نگه دارید

برس های آرایشی را همیشه تمیز و عاری از هرگونه باکتری و آلودگی نگه دارید.

پیشنهاد می کنیم بعد از هر بار استفاده از برس های آرایشی، انها را شسته و کاملا خشک کنید.این اقدام، از ورود باکتری و میکروب به داخل چشم ها جلوگیری کرده و موجب محافظت بیشتر از چشم ها می شود.

10- لوازم آرایشی کاملا شخصی هستند

هرگز وهرگز لوازم آرایش خود را با فرد دیگر به اشتراک نگذارید.اینکار، خطر عفونت های چشمی را افزایش داده و برای سلامتی چشم شما و فرد مقابل بسیار خطر ساز خواهد بود.

آخرین نکته این است که با مشورت پزشک و در صورت لزوم، می توانید با استفاده از قطره چشم، مانع از خشکی داخل چشم شده و آن را مرطوب نگه دارید.

چنانچه تمامی نکات بالا را به خوبی رعایت کنید، می توانید بدون هیچ نگرانی و با خاطری آسوده از لنزهای طبی و زیبایی خود لذت ببرید.

زیبا باشید.